سامانه پیام کوتاه ،سامانه پیام کوتاه رایگان ،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

سامانه پیام کوتاه ،سامانه پیام کوتاه رایگان ،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

دولت هند خواستار تجدید نظر در مورد سیاست جدید وات ساپ شد

طی هفته های گذشته مقاله های در مورد سیاست جدید وات ساپ ارائه دادیم که در ادامه به اعتراضات مردم از هر گوشه و کنار  می‌پردازیم، این اعتراضات نه‌تنها واتساپ را ناچار کرده که اجرای سیاست‌های جدید خود را به تعویق بیندازد، بلکه میلیون‌ها کاربر در مجبور  به مهاجرت به اپلیکیشن‌های سیگنال و تلگرام کرده است.  حالا در همین رابطه، وزیر ارتباطات هند با ارسال یک نامه به مدیرعامل واتساپ از او خواسته که سیاست موردنظر را به طور کامل کنار بگذارد.

 

طبق این قوانین جدید، بخشی از اطلاعات کاربران با فیسبوک به اشتراک گذاشته می‌شود. در ابتدا کاربران برای استفاده از واتساپ تا ۸ فوریه وقت داشتند با این قوانین موافقت کنند که حالا این مهلت تا حداقل ۳ ماه دیگر تمدید شده است. در نامه‌ی ویزر ارتباطات هند در رابطه با کنار گذاشتن این سیاست برای کاربران هندی، به چندین نکته هم اشاره شده است.

 

به‌عنوان مثال در بخشی از این نامه به تفاوت رفتار واتساپ با اتحادیه اروپا نسبت به دیگر مناطق جهان اشاره شده است؛ برای یادآوری باید بگوییم که طبق اعلامیه  واتساپ، این سیاست جدید در اتحادیه اروپا اجرا نخواهد شد. دولت هند خواستار شفاف‌سازی اطلاعات جمع‌آوری شده از کاربران شده و همچنین به نگرانی‌های مربوط به خطرات و آسیب‌پذیری‌های امنیتی هم اشاره شده است و خواستار این شده که کمی بیشتر در رابطه با اقدامات خود فکر کنند.

 

در هند بیش از ۴۰۰ میلیون نفر از واتساپ‌ استفاده می‌کنند و به همین خاطر بزرگ‌ترین بازار برای این اپلیکیشن محسوب می‌شود. همچنین باید به سرمایه‌گذاری ۵.۷ میلیارد دلاری فیسبوک بر روی بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی هند هم اشاره کنیم و این یعنی مخالفت با خواسته‌ی دولت هند می‌تواند پیامدهای جدی برای فیسبوک به همراه داشته باشد. باید ببینیم واتساپ چه واکنشی به این خواسته‌ی دولت هند نشان می‌دهد.

ضربه ی آخر ترامپ

دولت ترامپ در آخرین روزهای فعالیت خود آخرین ضربه  را به هواوی زد و  با باطل کردن مجوزهای اعطا شده به شرکت‌های آمریکایی برای همکاری به کار خود خاتمه داد. در طی این تصمیم درخواست صدها مجوز رد شد و تعداد بی‌شماری از آنها بی‌پاسخ ماند.

 

دولت ترامپ به شرکت‌های تولیدکننده تراشه مانند اینتل و دیگر تأمین کنندگان اعلام کرده است که مجوزی که پیش‌تر برای همکاری با هواوی به آنها داده شده بود را غیرفعال خواهد کرد. آنها همچنین قصد دارند ده‌ها مورد از درخواست دیگری که قصد فروش محصولات خود به این شرکت چینی را دارند نیز رد کنند.

 

آخرین ضربه به هواوی با ابطال مجوزها

براساس ایمیلی که رویترز  منتشر کرده، انجمن صنایع نیمه هادی روز جمعه اعلام کرده که وزارت بازرگانی قصد دارد تعداد قابل توجهی از درخواست‌های مجوز صادرات به هواوی را رد کند و مجوزهای قبلی صادر شده را نیز لغو کند. گفته شده که حداقل 8 مجوز از 4 شرکت تا همین جای کار لغو شده است. در ادامه این ایمیل اشاره شده که اقدامات جدید دولت ایالات متحده طیف گسترده‌ای از محصولات در صنعت نیمه‌هادی را در بر گرفته است. ظاهراً بسیاری از شرکت‌ها ماه‌ها در انتظار دریافت مجوز بودند و حالا تنها چند روز مانده به پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ، این مجوزها لغو شده است.

 

Kioxia، شرکت ژاپنی تولیدکننده تراشه‌های حافظه یکی از شرکت‌هایی است که مجوز آن به تازگی باطل شده است. وزارت بازرگانی به طور مستقیم پیرامون تصمیمات جدید خود نظری نداده، اما اعلام کرده است که به طور مداوم به صدور قوانین برای محافظت از امنیت ملی ایالات متحده و منافع سیاست خارجه ادامه خواهد داد. با این حال، اینتل و هواوی پیرامون این موضوع نظری نداده‌اند.

 

مجوزی برای کشتن هواوی!

گفته می‌شد که پیش از آخرین تحریم 150 درخواست مجوز برای فروش کالاهای تکنولوژی به ارزش 120 میلیارد دلار ارسال شده بود. از این تعداد، اکثر درخواست‌ها رد شده و حتی 8 مورد از مجوزهای قبلی نیز غیرفعال شده است. منبع دیگری نیز اعلام کرده است که مجوزهای هواوی به ارزش 280 میلیارد دلار هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

 

شرکت‌هایی که درخواست مجوز همکاری آنها با هواوی رد شده تا 20 روز فرصت دارند که به این موضوع واکنش نشان دهند. وزارت بازرگانی نیز 45 روز فرصت دارد تا هر گونه تغییر در تصمیم خود را اعلام کند. شرکت‌ها نیز 45 روز دیگر فرصت خواهند داشت تا از تصمیم نهایی تجدید نظر کنند.

 

در همین حال هواوی تلاش می‌کند تا کمبود در زنجیره تأمین نیمه‌هادی خود را به نوعی کاهش دهد و گفته می‌شود که در حال مذاکره با چندین سازنده چینی برای سرمایه‌گذاری احتمالی است. در واقع هواوی سهام مورد نیاز خود را در 20 شرکت تولید تراشه بدست آورده و در انتظار به ثمر نشستن سرمایه‌گذاری خود است.

برداشتن دکمه لایک از فیسبوک

شرکت فیسبوک تغییرات را در نظر گرفته است که یکی از مهم‌ترین و جذاب ترین آنها حذف دکمه لایک در صفحات عمومی این شبکه اجتماعی محبوب است.

 

فیسبوک که  یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی  محسوب می‌شود، اخیرا طی یک به‌روزرسانی تغییرات ظاهری متعددی را اعمال کرده است که بدون شک حذف دکمه لایک از صفحات عمومی مورد استفاده هنرمندان و افراد معروف یکی از مهم‌ترین تغییرات این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود.

 

جزئیات حذف دکمه لایک در صفحات عمومی فیسبوک

 

شرکت فیسبوک بر این باور است تعداد فالوورهایی که پست‌های جدید را می‌بینند بیشتر از تعداد لایک‌ها حائز اهمیت هستند؛ از این رو فیسبوک قصد دارد از این پس به جای تعداد لایک‌ها به تعداد فالوورهایی که عکس یا ویدئو را دیده اند اهمیت دهد. تغییرات جدید فیسبوک فقط برای برخی از کاربران اعمال شده و مابقی کاربران نیز به زودی این تغییرات را مشاهده خواهند کرد.

 

فید خبر اختصاصی به عنوان یکی دیگر از تغییرات جدید این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود که به مالکان حساب‌های کاربردی اجازه می‌دهد تحت عنوان یک فرد عادی با طرفداران خود گفتگو کرده و تعامل داشته باشند. فرمت جدید پرسش و پاسخ نیز به این شبکه اجتماعی اضافه شده است که کاربران می‌توانند با مخاطبان خود تعامل مناسب‌تری داشته باشند. همچنین اکنون مالکان حساب‌ها می‌توانند به آسانی از پروفایل شخصی خود به صفحه‌هایی که تحت مدیریت آنها قرار دارد جابه‌جا شوند. گفتنی است تغییرات جدید باعث شده‌اند تا بخش‌های مهمی نظیر بیوگرافی بهتر از قبل قابل مشاهده باشد.

سفر بدون اطلاع دژاگه

طبق خبرهای بدست آمده گفته می‌شود که  هافبک تیم فوتبال تراکتور بدون اطلاع مدیران این باشگاه ایران را ترک کرده و به آلمان رفته است.

 

اشکان دژاگه، هافبک تیم فوتبال تراکتور در جریان دیدار تیمش مقابل شهرخودرو مشهد در هفته نهم لیگ برتر که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

وی در این بازی از ناحیه چهار سر ران دچار مصدومیت شد و به همین علت زمین مسابقه را ترک کرد.

معاینات اولیه نشان داد مصدومیت این بازیکن جدی و حتی ممکن است او تا پایان نیم‌فصل اول مسابقات نتواند برای تیمش به میدان برود. از همین رو، این بازیکن راهی آلمان شد تا در این کشور مراحل درمانی خود را طی کند.

 

با این حال، شنیده می‌شود دژاگه سفر  آلمان را بدون اطلاع مسئولان باشگاه انجام داده و همین مسئله موجب دلخوری مدیران تراکتور شده است. حالا باید منتظر ماند و دید واکنش دژاگه نسبت به این اتفاق چه خواهد بود و او با هماهنگی چه کسی ایران را به مقصد آلمان ترک کرده است.

ریجستری گوشی و افزایش قیمت

به گفته یک کارشناس  فناوری اطلاعات، در یک گوشی ۴ میلیون تومانی، میانگین سود ۱۰ درصدی که  ۴۰۰ هزار تومان است و در یک گوشی ۴۰ میلیون تومان، میانگین سود ۴ میلیون تومان است و پیش از اجرای رجیستری، قاچاقچیان این حاشیه سود را به‌صورت غیرشفاف دریافت می‌کردند. 

 

 طرح رجیستری یا شناسنامه‌دار کردن تجهیزات سیم‌کارت‌خور به‌عنوان راهی برای مبارزه با قاچاق مطرح شد. اما از همان ابتدا با چالش‌هایی همراه بود؛ همان زمان سودجویان به بهانه رجیستری، هزینه‌های مازاد بر قیمت گوشی از خریداران دریافت می‌کردند و به همین دلیل بارها از سوی مسوولان عنوان شد که رجیستری هزینه‌ای ندارد و فروشندگان نباید هزینه‌ اضافه‌ای به اسم رجیستری دریافت کنند، هرچند هزینه‌های گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده، به‌خودی خود منجر به افزایش قیمت گوشی‌ها به نفعی شد که پیش از این به جیب قاچاقیان می‌رفت.

 

به همین دلیل در این زمان بود که واردات گوشی‌های مسافری باب شد. حذف هزینه‌هایی از جمله مالیات بر ارزش افزوده و معافیت‌ ۸۰ دلاری گمرکی برای گوشی‌های مسافری، در برهه‌ای از زمان، واردکنندگان غیررسمی گوشی را بر آن داشت که اقدام به واردات چمدانی گوشی قاچاق به اسم مسافری کنند، راهی که با حذف معافیت ۸۰ دلاری برای تلفن همراه و امکان رجیستری یک گوشی برای هر پاسپورت، تا حد زیادی جلویش گرفته شد.

 

همچنین به‌تازگی معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد طی تصمیمات اخیر و ابلاغ آن دیگر هیچ مزیتی برای ورود گوشی‌های مسافری و پستی وجود ندارد. مهرداد جمال ارونقی درباره جریان اخیر مربوط به گوشی‌های آیفون ۱۲ و این‌که مسافران به طور گسترده‌ای با خود از این مدل همراه داشته و یا در بسته‌های پستی زیادی گوشی آیفون ۱۲ وجود داشت گفت که در حال حاضر با حذف معافیت‌های گوشی‌های پستی و ارز ۴۲۰۰ تومانی آن اختلاف ۲.۵ میلیون تومانی گوشی پستی که نسبت به  گوشی همراه مسافر ی وجود داشت، حذف شده است.

 

در این راستا میثم دادخواه گفت: وقتی دستگاه به‌صورت قانونی وارد می‌شود، همه فرآیند آن تا رسیدن به انبار واردکننده قانونی است، اما زمانی که از سمت واردکننده وارد بازار می‌شود، ما از ساختار بازرگانی به ساختار اصناف کشور می‌رسیم. واردکننده گوشی را به‌صورت شفاف و رسمی می‌فروشد، ‌اما صنف بازار فاکتور رسمی ندارد، در نظام توزیع این کالا، قیمتش غیررسمی و غیراستاندارد است و دچار نوسان می‌شود.

 

وی در پاسخ به انتقاد نسبت به افزایش قیمت گوشی با اجرای رجیستری اظهار کرد: ما ۵ درصد عوارض گمرکی و ۹ درصد ارزش افزوده داریم و ۵ درصد عوارض گمرکی با دلار نرخ دولتی محاسبه می‌شود که هزینه زیادی نیست. زمانی که رجیستری گوشی اجرایی نشده بود، آیا قاچاقچی گوشی را رایگان وارد می‌کرد؟ او هم یک حاشیه سود غیرشفاف دریافت می‌کرد که منافعش فقط به شخص خودش می‌رسید، اکنون این هزینه به جیب دولت می‌رود که نهایتا به کشور برمی‌گردد. یعنی نمی‌توان گفت شفاف شدن این ساختار به ضرر ماست.

 

دادخواه ادامه داد: گوشی آیفون ۱۲ پرومکس که در امارات ۱۳۵۰ دلار قیمت دارد، با هزینه دلار ۲۶ هزار تومان، قیمتش بدون رجیستری معادل ۳۵ میلیون تومان می‌شود. این گوشی هزینه واردات، حمل و نقل و رجیستری هم دارد. وقتی قیمت تمام‌شده‌اش از ۳۵ میلیون تومان به ۴۳ تومان می‌رسد، واردکننده هم می‌خواهد حاشیه سودش را دریافت کند که عملا مانند سایردستگاه‌هاست. در یک گوشی ۴ میلیون تومانی، حاشیه سود ۱۰ درصد می‌شود ۴۰۰ هزار تومان، اما در گوشی آیفون که قیمت تمام‌شده‌اش ۴۲ میلیون تومان است، ۱۰ درصد می‌شود ۴ میلیون تومان؛ اگر این حاشیه سود برای گوشی وجود نداشته باشد، واردکننده اقدام به واردات نمی‌کند.