سامانه پیام کوتاه ،سامانه پیام کوتاه رایگان ،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

سامانه پیام کوتاه ،سامانه پیام کوتاه رایگان ،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

سامانه انتقادات و پیشنهادات با پنل پیامک

سامانه انتقادات و پیشنهادات با پنل پیامک

1400-12-19 23:46:37 344  0  0

همه شرکت‌ها و سازمان‌ها باید نسبت به کیفیت و خدماتی که به مشتریان ارائه می دهد مطلع باشند و در کنار آن باید نظر مخاطب را نیز در رابطه با سطح خدمات و کیفیت کارشان را  بداند . بر همین اساس صندوقهای انتقادات و پیشنهادات به وجود آمد که هر مشتری بتواند در صورت ناراضی بودن از هر موردی ، بدون هیچ ترس و خجالتی نظر خودش را بیان کند و بتواند با شرکت یا سازمان مورد نظر تعامل برقرار کند .

این موضوع باعث شده بود که خیلی از سازمان ها موفق تر عمل کنند چرا که از خواسته قلبی مشتری خود خبر داشتند  .

 


 

در حال حاضر ما در هیچ جایی صندوق انتقادات و پیشنهادات را نمی بینیم اما این بدین معنا نیست که دیگر کسی از آن استفاده نمی‌کند بلعکس امروزه اکثر مشاغل حتی شغل هایی مانند لباس فروشی ها یا فروشگاه های زنجیره ای نیز از این صندوق استفاده می‌کنند ، اما به شکلی مدرن و پیشرفته که همان سامانه پیامک است که از طریق آن می‌توان با مشتری خود در تعامل باشند و نظرسنجی کنند .

امروز در این مقاله که در سامانه پیامک شیراز به ثبت رسیده است می خواهیم در رابطه با سامانه پیامک ویژه انتقادات و پیشنهادات صحبت کنیم پس از پایان با این مقاله با پیام‌رسون همراه باشید .

 

لازمه پنل پیامک برای همه مشاغل :

سازمان‌ها و برند‌ها محصول یا خدماتی را برای عرضه به عموم یا مخاطبان خاصی دارند. کاربران بعد از استفاده از خدمات و محصول مورد نظر حتماً بازخوردی در خصوص کیفیت خدمات و محصول در دست دارند. شرکتی موفق است که بتواند نظرات و بازخورد‌های مخاطبان خود را به طریقی جمع‌آوری کند.

شکایات و انتقادات کاربران اگر به درستی شنیده و تحلیل شود در آینده می‌تواند شرکت و سازمان را به سمت اصلاحاتی پیش ببرد. اینگونه هم مشکلات محصول و خدمات خود را شناسایی کرده‌ایم و هم با رفع آن‌ها مخاطبان خود را به مشتریان وفادار تبدیل می‌کنیم. در نهایت با پنل اس ام اس می‌توانیم به کلیه نظرات مشتریان و کاربران خود پاسخ دهیم و آن‌ها را در جریان رسیدگی به شکایات و انتقادات‌هایشان بگذاریم.

یکی از دغدغه‌های بزرگ کسب‌و‌کارها اطلاع داشتن از نظر مشتریان می‌باشد. گاهی اوقات از نظر مشتریان مشکلی وجود دارد که ممکن است باعث نارضایتی آنها و روانه شدن به سمت رقبا شود. فقط مشکلات و انتقادات نیست که برای صاحبین کسب‌وکار مهم است، مساله مهم دیگر پیشنهاداتی است که مشتریان هنگام کار در نظر دارند و در بسیاری از مواقع این پیشنهادات منجر به تغییرات اساسی در کار شده و کمک بسزایی در سرعت بخشیدن به بهبود خدمات و فروش محصولات داشته است.

استقبال از پیشنهادات و رسیدگی و مرتفع کردن انتقادات اعلام شده از سوی مشتریان نه تنها به بهبود وضعیت یک بیزینس کمک می‌کند همچنین به مشتریان احساس ارزشمند بودن را به طور کامل منتقل می‌کند و همین امر باعث افزایش تعداد مشتریان وفادار یک کسب و کار می‌گردد.

 


 

پیام رسون :

حال یکی از بهترین روشها برای انتقادات و پیشنهادات هر کسب و کاری و پنل پیام کوتاه می باشد که می توان از نمایندگی سامانه پیامک خریداری کرد .

سامانه پیام کوتاه شیراز برای اینکه شما به عنوان یک برند ، معروف شوید و مشتریانتان وفادار به شما به بمانند در ارائه خط خدماتی بدون سفته برای ایجاد یک خط دائم برای سامانه انتقادات و پیشنهاد آماده ارائه خدمات به شما می باشد .

همچنین در حال حاضر تمامی پنل های پیامک و خط های خدماتی در نمایندگی پنل پیامک پیام رسون شامل تخفیف می باشد پس اگر قصد خرید پنل پیام کوتاه از سامانه پیام کوتاه را دارید هر چه سریعتر اقدام کنید و از تخفیف های موجود در پیام رسون بهره مند شوید .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.

 

 

شیوخ امارت و تجزیه یمن

مشاور ولیعهد ابوظبی از طریق توئیتر، از نیت شوم شیوخ امارات درباره ضمیمه کردن بخشی از خاک یمن به امارات پرده برداشت. عبدالخالق عبدالله، مشاور محمد بن زاید در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «با بعضی از ساکنان جزیره سقطری صحبت کردم، آنها آرزو دارند این جزیره هشتمین شیخ‌نشین امارات باشد».
مجمع‌الجزایر سقطری در دهانه خلیج عدن قرار دارد و قبلاً جزء استان عدن بود ولی در سال 1383 به استان حضرموت ملحق شد و رسماً بخشی از کشور یمن است. این مجمع‌الجزایر که از چهار جزیره تشکیل شده، 3796 کیلومترمربع وسعت و حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد. سقطری از این جهت که در نزدیکی مسیرهای کشتیرانی بین‌المللی قرار دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
امارات در جنگ 7 ساله‌ای که با مشارکت عربستان به مردم یمن تحمیل کرده، مناطق وسیعی از استان لحج، جنوب استان ضالع، غرب استان شبوه، جنوب استان حضرموت، جنوب استان ابین و استان عدن را تحت اشغال خود درآورده است. شیوخ امارات از چند سال قبل به صورت پنهانی پای رژیم صهیونیستی را به سقطری باز کردند. آنها بعد از عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها از طریق انعقاد قرارداد، درهای سقطری را علناً به روی نظامیان رژیم صهیونیستی گشودند. رژیم صهیونیستی توانسته با موافقت امارات یک مرکز جاسوسی و اطلاعاتی در فرودگاه سقطری که در اشغال امارات است تاسیس کند.
رسانه‌های یمنی ازجمله پایگاه خبری «المسا» اواخر هفته گذشته از ورود یک مسئول اماراتی به سقطری بدون ویزا و به صورت مداخله‌جویانه خبر داده و به این اقدام اعتراض کردند. براساس اطلاعاتی که رسانه‌های یمنی می‌دهند، برخلاف ادعای مشاور ولیعهد ابوظبی، مردم سقطری با اشغال این جزیره توسط امارات بشدت مخالفند و باز شدن پای صهیونیست‌ها به سقطری را خیانت بزرگ شیوخ امارات به ملت یمن می‌دانند.
نکته بسیار قابل تامل اینست که در حالی که سازمان‌های بین‌المللی ازجمله سازمان ملل از وجود قحطی در یمن خبر می‌دهند و تاکید می‌کنند که وضعیت اسفبار بهداشتی در این کشور جان میلیون‌ها انسان را در معرض خطر قرار داده، شیوخ امارات هوس کرده‌اند بخش‌هائی از خاک یمن را ملک خود تلقی کنند و تعداد شیخ‌نشین‌های امارات را به 8 برسانند! علاوه بر این، آنها نوکری خود برای صهیونیست‌ها را به مناطقی از یمن و خلیج عدن گسترش داده و راه را برای تسلط اطلاعاتی، امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی در این مناطق باز کرده‌اند. این خیانت بزرگ شیوخ امارات در کنار جنایاتی که آنها در 7 سال جنگ علیه مردم یمن مرتکب شده‌اند، گناهی نابخشودنی است. ملت‌های مسلمان، جنایت‌ها و خیانت‌های آل‌سعود و آل‌نهیان علیه مردم یمن را در کارنامه آنها ثبت می‌کنند و گرفتن انتقام از آنها را حق خود می‌دانند.
هوس زیاده‌خواهانه‌ای که شیوخ امارات برای الحاق سقطری به خاک خود در سر دارند، اکنون به جرائمی از قبیل عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی، باز کردن پای این رژیم به منطقه خلیج فارس و جنایت 7 ساله در یمن اضافه شده است. این جرائم، علاوه بر اینکه از نظر ملت‌های مسلمان پنهان نیستند، مردم امارات را نیز بیش از گذشته با ماهیت وابسته شیوخ آل‌نهیان آشنا می‌کنند. آنها نه‌تنها توطئه شوم تجزیه یمن و الحاق سقطری به خاک امارات را نمی‌توانند محقق کنند، بلکه خود باید در انتظار سرنوشت محتومی که دست انتقام ملت یمن و مردم امارات برایشان رقم خواهد زد باشند و بدانند که هوس لقمه‌ای بزرگ‌تر از دهان خود کرده‌اند.

چرا گرانی شب عید کنترل نشد

روزهای زیادی به پایان سال 1400 باقی نمانده است و مردم به هر شکلی برای نوروز آماده می‌شوند، اما شرایط اقتصادی و گرانی افسارگسیخته در بازارهای مختلف باعث سردرگمی همچنین کاهش توان خرید مردم شده، چراکه در ایران برخلاف سایر کشورها عرضه‌کنندگان مایحتاج مردم به‌ویژه در ایام خاص؛ با افزایش قیمت سعی در کسب سود بیشتر و فشار به خانواده‌ها هستند و این اتفاقی است که متاسفانه کام بسیاری را در آستانه سال نو به شدت تلخ کرده است. با این حال مجموعه دولت به‌ویژه وزارت صمت و جهاد کشاورزی، دادستانی، تعزیرات حکومتی و سایر نهادهای مسئول وعده داده‌اند که با گرانی‌های شب عید برخورد قاطع خواهند کرد ولی همه می‌دانند که این برخوردها هم مقطعی است و هم تقریبا بی‌اثر. افزایش بهای کالاهای مورد نیاز مردم برای شب عید از جمله میوه، ‌آجیل و شیرینی و لباس باعث شده تا هم نگرانی از تامین این مایحتاج افزایش یابد و هم اعتراض به گرانی‌های بیشتر که نزدیک شدن به شب عید شدت می‌یابند. هر چند که دولت معتقد است تورم روبه کاهش گذاشته ولی وضعیت نابسامان اقتصادی و حضور سودجویان و دلالان در بازار به‌ویژه بازار شب عید اثر مخربی را در تعیین قیمت‌ها گذاشته و همین الان هم بزرگداشت سال نو برای بخشی از مردم این کشور که در تنگناهای اقتصادی قرار دارند سخت به‌نظر می‌رسد.
میوه، آجیل و شیرینی از مهم‌ترین مایحتاج مردم در شب عید محسوب می‌شوند که با توجه به تقاضای بالا برای تهیه آن، قیمت این محصولات به شدت در حال افزایش است؛ هر چند که بازار ماه‌ها است که در تلاطم و آشوب ناشی از افزایش نرخ تورم و نابهنجاری‌های اقتصادی قرار دارد ولی رشد قیمت‌ها در شب عید باعث کوچک‌تر شدن سفره مردم خواهد شد و این برخلاف وعده ابراهیم‌ رئیسی، رئیس‌جمهوری است که از پیش از انتخابات ریاست جمهوری و در دوران سکان‌داری دولت بارها به‌ آنها اشاره کرده است! با این حال که دولت و نهادهای وابسته آن بارها از اتخاذ تمهیداتی برای مقابله با گرانفروشی خبر داده‌اند درحالیکه عمده این تمهیدات برخوردهای قهری و قضائی و فشار برای حفظ قیمت‌های دستوری است که این روش رنگ باخته کمکی نه به مردم و نه به عرضه‌کنندگان خواهد کرد. در این میان اما جای اقدامات و برنامه‌های دولت و تیم اقتصادی دولت برای کاهش نرخ تورم و بهبود شاخص‌های اقتصادی دیگر خالی مانده است، اقداماتی که اگر صورت بگیرند دیگر نیازی به برخوردهای قهری و اقداماتی از این دست نیست. 
 افزایش فزاینده قیمت با نزدیکی به شب عید
یکی از اتفاقات نامبارک در ایران این است که با نزدیکی به ایام ملی قیمت همه اجناس چه اساسی و چه غیراساسی به شدت افزایش پیدا می‌کند، چراکه تقاضا برای کالا بیشتر می‌شود. شب عید هم از این قاعده منحوس مستثنی نیست و به قول معروف تابوی عید در فضای کشور می‌پیچد عده‌ای به دنبال خالی کردن جیب مردم می‌افتند. برهمین اساس قیمت پسته به کیلویی 400 هزار تومان نزدیک شده است! این وضعیت در مورد سایر اقلام آجیل هم صدق می‌کند. اصولا سال نو با آجیل، میوه و شیرینی و دید و بازدیدهایش شناخته می‌شود و در این روزها هم با افزایش قیمت‌ها دیگر خرید مایحتاج شب عیدی هزینه بسیار زیادی برای خانواده‌ها دربردارد. در حال حاضر شیرینی حدودا کیلویی 70هزار تومان برای خانوارها آب می‌خورد؛ در نتیجه دو کیلو شیرینی چیزی حدود 140هزار تومان خواهد شد؛ همچنین قیمت آجیل مخلوط حدودا کیلویی 220هزار تومان است که اگر یک خانواده بخواهد دو کیلو آجیل بخرد، باید 440هزار تومان برای آجیل پرداخت شود؛ همچنین دو کیلو موز حدود 60هزار تومان، دو کیلو پرتقال حدود 35هزار تومان، دو کیلو خیار حدود 15هزار تومان و دو کیلو سیب نیز حدود ٢۵هزار تومان خواهد شد. در نتیجه برای خرید آجیل، میوه و شیرینی عید باید نزدیک ٧٢۵هزار تومان پرداخت کنید؛  آن هم در حداقلی‌ترین حالت ممکن!
 عیدی‌ای که کفاف هزینه یک شب را هم نمی‌دهد
امسال برای کارکنان دولت و بازنشستگان یک میلیون و 600هزار تومان عیدی واریز شد که دریافتی با حق همسر و فرزند حدود دو میلیون و 300هزار تومان بود، اما در اینجا یک سوال مطرح می‌شود و آن اینکه با این دو میلیون و 300هزار تومان چه چیزی می‌توان خرید و آیا اقلام شب عید، با این مبلغ قابل خرید است؟ آن هم وقتی که حتی اگر مردم از برنج و گوشت و مواد غذایی صرف‌نظر کنند مبلغ عیدی کفاف تهیه پوشاک و مایحتاج عید را هم نمی‌دهد! وضعیت اسف‌بار اقتصادی و رشد روزانه قیمت‌ها و ناتوانی دولت‌ و تیم اقتصادی آن در کنترل بازار و تورمی که اقتصاد و معیشت مردم را به گروگان گرفته است هر روز شرایط با بدتر و وخیم‌تر می‌کند و با این رویه بعید است که تا شب عید اتفاق مهم و اثرگذاری در بازار رخ بدهد که باعث شود تا قیمت‌ها حداقل برای این شب مهم برای ایرانی‌ها به وضعیتی برسد که برای همه قابل تامین باشد! هرچند که روز گذشته سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که سازمان تعاون روستایی میوه‌های شب عید را ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر از نرخ بازار خریداری کرده تا بتوانند بازار شب عید را تنظیم کند، ولی سوال اصلی این است که این میوه‌ها با چه قیمتی به بازار عرضه خواهند شد؟ 
 کنترل و نظارت تا اصلاح اقتصاد
مشکل اساسی مردم این نیست که شب عید را چگونه بگذرانند این است که تا چه زمانی قرار است وضعیت اسفبار اقتصادی حاضر ادامه داشته باشد؟ سوال این است که چه زمانی خواهد رسید تا مردم ایران هم مانند مردم سایر کشورها بدون دغدغه تورم دورقمی و گرانی ادامه‌دار؛ زندگی کنند. گرانی‌ها چه ناشی از تورم باشند و چه ناشی از سودجویی عرضه‌کنندگان کالا با برخوردهای قهری قابل حل نیستند و تا زمانی‌که اقتصاد به ریل اصلی خود برنگردد این وضعیت با تمهیدات موقتی اصلاح نخواهد شد و مُسکن‌های تجویزی برای اقتصاد دولتی ایران باعث بی‌حالی و وخیم‌تر شدن زخم‌های عفونت‌ کرده اقتصاد خواهد شد. کنترل و نظارت بر بازار و عرضه کالا و محصولات مورد نیاز مردم نیازمند مکانیزمی هوشمند و مدیریت‌شده است که متاسفانه ایجاد ده‌ها سامانه و قرارگاه و چند پارچه کردن این مکانیزم باعث بروز رانت و فساد و در نهایت باقی ماندن معضلات اقتصادی شده است که آثار آن را در معیشت مردم می‌توان به وضوح دید. 

پنل پیامک پیام رسون ویژه آنلاین شاپ ها

پنل پیامک پیام رسون ویژه آنلاین شاپ ها

1400-12-02 23:33:38 1750  0  0

باز به فصل آخر سال رسیدیم فصلی که در آن هیجان و تکاپوی بسیاری در تمام مردم می توان مشاهده کرد.  فصلی که با خداحافظی  زمستان و سلامی دوباره به بهار می خواهیم همه چیز را مانند بهار تازه و شاداب و سرزنده کنیم .
معمولا تمام مردم در ماه آخر سال به دنبال خرید های مختلفی هستند از جمله پوشاک ، لوازم خانگی ،لوازم شوینده و خیلی چیزهای دیگر.
 چند سالی است که آنلاین شاپ ها توانستند حجم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد و با ارائه اقلام مورد نیاز مردم و با کیفیت بالا توانسته اند به فروش بالایی دست پیدا کند.
 اما پیش می آید که مردم بعضی از آنلاین شاپ ها را فراموش کند و نتوانند مشتری وفادار آنها شوند.
 ما در این مقاله که توسط تیم تحریریه پیام رسون به ثبت رسیده است یک پیشنهاد برای تمامی آنلاین شاپ ها داریم .

 



تمامی آنلاین شاپ ها می توانند با خرید پنل پیامک از نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون این امکان را دارند که علاوه بر تبلیغ و بازاریابی کسب و کارشان به مشتری این امکان را بدهند که از پیج اینستاگرام یا سایت آنها نیز دیدن کنند و مشتری را نسبت به کیفیت و نوع محصول خود بیشتر آشنا کنند.
 این نوع پیامک‌ها علاوه بر اینکه امکان این را دارد که شما خیلی راحت می توانید کسب و کارتان را معرفی کنید می توانید برای همیشه در گوشی شخص مورد نظر سیو باشید تا هر زمان که احساس کند به کالای شما نیازمند است می‌تواند با مراجعه به محل ذخیره پیام ها  شما را به راحتی پیدا کند و جزء مشتریان وفادار شما شود .

 



 ما در سامانه پیام کوتاه یک آفر ویژه  برای تمامی آنلاین شاپ ها در نظر گرفته‌ایم که میتوانند پنل پیام کوتاه خود را به صورت ۲۰ درصد تخفیف از سامانه پیام کوتاه شیراز خریداری کنند . اگر می‌خواهید در ماه اسفند به فروش بی سابقه ای دست پیدا کنید بهترین فرصت است که  پنل پیامک را از سامانه پیام کوتاه شیراز تهیه کنید و کسب و کارتان و محصولی را که ارائه می‌دهید به مردم معرفی کنید .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.

سایه سنگین گرانی

زمانی بود که بسیاری از افراد دنبال شغل دوم نبودند؛ چراکه از نظر مالی می‌توانستند با دریافتی یک شغل هم زندگی خود را بگذرانند اما هم‌اکنون شرایط اقتصادی طوری شده است که بسیاری از افراد دنبال شغل دوم و حتی سوم هستند. اما اینکه چطور و در چه زمانی باید وظایف شغل‌های بعدی را انجام داد، بر همه پوشیده است. براساس آمار رسمی خط فقر زیر حقوق دریافتی 10میلیون تومان محاسبه می‌شود. این درحالی است که بیشتر افراد جامعه یعنی قشر کارمند و کارگر به زحمت حقوق‌شان به هفت‌میلیون تومان می‌رسد. این مساله یعنی در آینده نه‌چندان نزدیک باید منتظر تبعات آن در بستر اجتماع باشیم. تورم فقط به محیط اقتصادی محدود نمی‌شود.

بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی معلول این پدیده هستند؛ پدیده‌ای که با خروج دولت از نظم مالی و دست‌اندازی به سیاست‌های پولی آغاز می‌شود. پژوهش‌های دانشگاهی نشان می‌دهد که هرگاه تورم فزاینده‌ای در اقتصاد رخ دهد، انتظارات تورمی نیز تشدید می‌شود. این علامت بیش از هر چیز نااطمینانی و آینده‌هراسی موجود در فعالان اقتصادی و آحاد جامعه را بازتاب می‌دهد. تورم با افزایش نابرابری، ظن گروه‌های پایین درآمدی را نسبت‌به بی‌عدالتی و نداشتن سهمی در کیک اقتصاد، تشدید می‌کند. با این تصور، رابطه دولت و ملت آسیب می‌بیند و سطح همکاری ملت برای پیشبرد اهداف دولت به حداقل می‌رسد. علاوه‌بر این، رابطه مردم با یکدیگر نیز تحت‌الشعاع ترکش‌ها قرار می‌گیرد و اعتماد و اطمینان طرف‌های مبادله (مردم جامعه) به یکدیگر به حداقل می‌رسد؛ در مجموع در حوزه اقتصادی، تورم عامل بی‌ثباتی و از بین بردن اشتغال است و در حوزه‌های غیراقتصادی ردپای آن در تخریب سرمایه اجتماعی، افزایش جرم و جنایت و... دیده می‌شود. نکته قابل تامل اینکه برخی تصور می‌کنند با تورم می‌توان رونق ایجاد کرد و بیکاری را از بین برد؛ زیرا بیکاری ریشه ناهنجاری‌هاست. این گزارش نشان می‌دهد بیکاری نیز معلول تورم و فضای بی‌ثبات اقتصادی است.
زمانی که تورم روند فزاینده‌ای به خود می‌گیرد، به‌خصوص در مواد خوراکی، فشار زیادی به دخل و خرج خانوارهای گروه فقیر وارد می‌کند؛ چراکه سهم کالاهای خوراکی در سبد مصرفی خانوارهای دهک‌های پایین هزینه‌ای جامعه، بیش از ۴۰درصد است. یعنی ۴۰درصد از دخل و خرج خانوار به تغییرات قیمت کالاهای خوراکی وابسته است و نوسان در قیمت این بخش از سبد مصرفی آن‌ها، امنیت اقتصادی آن‌ها را به‌شدت تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این جزو اثرات مستقیم تورم از منظر اقتصادی محسوب می‌شود. پدیده دیگری که به دنبال تورم می‌آید، نااطمینانی از قیمت‌های آینده است. براساس اعلام سازمان بهزیستی طی پنج سال تعداد زنان سرپرست خانوار ۵۳درصد افزایش یافت. افزایش پرشتاب آسیب‌های اجتماعی، در آمارهای رسمی از افزایش بیکاری، اعتیاد، خودکشی، حاشیه‌نشینی، فقر، افسردگی و مهاجرت نیز به‌خوبی آشکار می‌شود. بسیاری از این آسیب‌ها نوعی پیوستگی دارند. مطابق یک پژوهش دانشگاهی سرپرستان ۸۵درصد کودکان کار تهران بیکار هستند. در میان جوانان ۱۵ تا ۲۹ساله دو برابر این رقم است و یک‌پنجم شهروندان این گروه سنی بیکار هستند. افزایش طلاق، پایین آمدن سن زوج‌هایی که از هم جدا می‌شوند و کاهش شدید سال‌های زندگی مشترک، از دیگر آسیب‌هایی است که در سال‌های گذشته رو به افزایش گذاشته و نگرانی‌های وسیعی به وجود آورده است.


براساس آمار اداره ثبت احوال درحال‌حاضر ۲۰درصد ازدواج‌ها در کمتر از پنج‌سال به جدایی می‌انجامند. در سال۹۳ به‌طور متوسط هر ساعت حدود ۱۸طلاق ثبت شده است. ۸۰درصد از زوج‌هایی که از هم جدا شده‌اند کمتر از ۳۰سال دارند. بیش از ۱۰ تا ۱۱میلیون جوان مجرد در سن ازدواج هم در کشور وجود دارد که به دلایل اقتصادی، معیشتی و فرهنگی در همسریابی مشکل دارند. افزایش چشمگیر تعداد زنان سرپرست خانوار در دهه80 خورشیدی یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی روبه‌رشد و متاثر از معضلات دیگری چون فقر، بیکاری و اعتیاد است. دکتر «بهاره همت‌پور»، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی را در شرایط فشار اقتصادی هشدار می‌دهد و به خبرنگار «صبح‌نو» می‌گوید: «بسیاری از طلاق‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی عامل اقتصادی دارد. وقتی حق زندگی کردن حداقلی از مردم و جوانان سلب می‌شود؛ وقتی پدر خانه از صبح تا شب و حتی روزهای تعطیلی باید کار کند. 

کمبود ظاهر می‌شود. خانواده و اقشار جامعه با حداقل‌ها در حال زندگی هستند. فقر ناشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی، سبب آسیب‌های جدی در زمینه بروز خشونت و تعرض در خانواده می‌شود که خود عامل مهمی در زمینه طلاق است که باید به خانواده‌ها کمک کرد تا وضعیت بد معیشتی و مشکلات اقتصادی و اشتغال آن‌ها بهبود یابد.»
 
فقر، عامل آسیب‌ها و اختلاف
این استاد دانشگاه می‌افزاید: «افزایش سن ازدواج و همینطور افزایش میزان طلاق نسبت‌به ازدواج خطر جدی است که اکنون ما با آن روبه‌رو هستیم، شاید قبلا آمار طلاق در بین زوجین بیشتر ناشی از اعتیاد طرفین، خصوصا مردها به خاطر مصرف موادمخدر بود اما اکنون به نظر می‌رسد بیشتر فقر و مشکلات اقتصادی عامل ازهم‌گسیختگی خانواده‌ها شده است. چون فقر سبب آسیب‌ها و اختلاف‌های زیادی ازجمله خشونت و خیانت در بین اعضای خانواده شده که درنهایت به طلاق هم منجر می‌شود. متخصصان باید راهکار اساسی بدهند؛ البته راهکار نباید فقط در حد حرف و سخنرانی باشد، باید در این زمینه آسیب‌شناسی انجام شود تا بتوان از سد موانع و مشکلات به‌آسانی و سهولت گذشت و به جامعه سالم رسید. اگرچه دستیابی به جامعه سالم از جهاتی سخت و مشکل به نظر می‌رسد اما از طرفی هم آسان است. سخت به این دلیل که باید در هر بخشی اعم از آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد و سایر موارد امکانات داشته باشیم تا راحت‌تر و سریع‌تر به اهداف دست یافت و از آن رو آسان است، وقتی که همدلی و همراهی باشد و تعهد در اجرای کارها در تمام سطوح نهادینه شود، حتما مشکلات تا حدود زیادی حل خواهد شد؛ بنابراین هر شخص به سهم خود تلاش‌ و کوشش کند و ناامید هم نشود.»
 
42 درصد از ایرانیان اشتغال آسیب‌پذیر دارند
 افزایش تورم موجب شکل‌گیری نوعی آینده‌هراسی می‌شود به گونه‌ای که مردم نگران این موضوع هستند که فردا چه خواهد شد و آینده شغلی و زندگی آن‌ها چگونه رقم خواهد خورد؛ به‌طور مثال، طبق آمار سازمان جهانی کار و بانک جهانی 42درصد از ایرانیان اشتغال آسیب‌پذیر دارند و سایه آسیب‌های شغلی و بیکاری را بر سر خود احساس می‌کنند. همت‌پور می افزاید: «آنچه اساس روابط متقابل انسان‌ها را تشکیل می‌دهد، نیاز به مبادله است. آنچه در یک مبادله به وقوع می‌پیوندد جابه‌جایی مالکیت منابع است و اگر در این مبادله حقوق مالکیت نقض شود، همان‌طور که در شرایط تورمی به دلیل کاهش ارزش پول مالکیت افراد نسبت‌به پول خود نقض می‌شود، اعتماد و اطمینان طرفین نسبت‌به یکدیگر کاهش می‌یابد. در شرایط تورمی، به‌علت عدم حفاظت نسبی از حقوق مالکیت، هزینه فرصت پایبندی به هنجارها بالا می‌رود و لذا انگیزه‌های هنجارگریزی در کنشگران تقویت می‌شود. همچنین افزایش نابرابری(حاصل از تورم)، این باور و ذهنیت را که اقشار و گروه‌های پایین درآمدی سهم منصفانه خود را به دست نمی‌آورند، تقویت کرده و در نتیجه باعث کاهش تمایلات و انتظاراتی می‌شود که همکاری و مشارکت در جهت منافع جمعی را تشویق می‌کند. کسی در سرمایه اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کند که ادراکات، تمایلات و انتظاراتش نشان دهد از امکاناتی برخوردار است که به‌طور نسبی در اختیار سایر افراد جامعه قرار دارد اما تورم با توزیع نامناسب درآمد، این ادراکات را باطل می‌کند.»


متاسفانه تورم به دلیل کاهش ارزش پول و افزایش نااطمینانی‌ها موجب افزایش میل نهایی به مصرف و رواج مصرف‌گرایی در جامعه می‌شود. شرایط تورم شتابان، نااطمینانی و آینده‌هراسی را به دنبال دارد و به دلیل اینکه مصرف حال مطلوبیت بیشتری پیدا می‌کند، ناشکیبایی در مصرف به وجود می‌آید. این عامل می‌تواند ریشه به وجود آمدن صف‌های متعدد در چنین حالتی را توصیف کند. در حالت تورمی برخی خریدها ممکن است بدون توجه به نیاز مصرف‌کننده انجام شود، گاهی حتی بدون توجه به ارزان بودن یا گران بودن آن کالاها این خریدها انجام می‌شود و تنها عامل توضیح‌دهنده، ترس از آینده و این تصور است که مبادا این اجناس یا کالاها در آینده گران‌تر شوند.