سامانه پیام کوتاه ،سامانه پیام کوتاه رایگان ،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

سامانه پیام کوتاه ،سامانه پیام کوتاه رایگان ،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

وقت اعتراف به کودتای 28 مرداد

دیوید اوئن» وزیر خارجه بریتانیا بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹گفت که بریتانیا باید به‌خاطر اعتبارش در نهایت به نقش کلیدی خود در کودتای ۱۹۵۳ (۲۸ مرداد ۱۳۳۲) که منجر به سرنگونی دولت «محمد مصدق» نخست‌‌‌وزیر وقت ایران شد، اعتراف کند.روزنامه گاردین ۱۵ اوت- ۲۴ مرداد در این خصوص نوشت: ایالات متحده ۱۰ سال پیش با افشای حجم زیادی از اسناد اطلاعاتی رسما به نقش خود در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ایران اعتراف کرد.

در اسناد آمریکا، به وضوح مشخص شد که خلع مصدق که درست ۷۰ سال پیش صورت گرفت، اقدام و تلاش مشترک «سیا» و «ام‌آی ۶» (سرویس امنیت خارجی بریتانیا) بوده است. با این‌‌‌حال، موضع رسمی دولت انگلیس، امتناع از اظهارنظر در خصوص یک موضوع اطلاعاتی بوده است. خلع محمد مصدق به وسیله کودتا، ابتدا قرار بود در عملیات چکمه در آبان ۱۳۳۱ (نوامبر ۱۹۵۲) انجام شود. پس از آنکه مصدق به عنوان نخست‌‌‌وزیر ایران برگزیده شد و نفت ایران که پیش از آن تحت سلطه انگلیس بود، ملی شد، ام‌آی۶،  پیش‌‌‌نویس عملیات چکمه علیه دولت مصدق را تدوین کرد. دولت «هری ترومن» رئیس‌‌‌جمهور وقت ایالات متحده قصد نداشت اقدامی علیه دولت وقت ایران انجام دهد زیرا مصدق را به عنوان یک سنگر در مقابل کمونیسم می‌‌‌دید اما «وینستون چرچیل» نخست‌‌‌وزیر بریتانیا توانست دوایت آیزنهاور رئیس‌‌‌جمهور ایالات متحده را راضی به اقدام علیه دولت مصدق کند. در بهار ۱۹۵۳، سیا برنامه‌‌‌ریزی مشترک با ام‌آی‌۶ را آغاز و عملیات به «آژاکس» تغییر نام پیدا کرد. در هفتادمین سالگرد کودتا علیه دولت مصدق، دیوید اوئن به روزنامه گاردین گفت: «دلایل خوبی برای اعتراف به نقش انگلیس به همراه ایالات متحده در (کودتای) سال ۱۹۵۳ در سرنگونی تحولات دموکراتیک وجود دارد. باید اعتراف کنیم که اشتباه کردیم و به گام‌‌‌هایی که به سوی ایران دموکراتیک در حال گسترش بود، آسیب زدیم. با این اعتراف تا حد اندکی به ایجاد اصلاحات کمک و آن را امکان‌پذیر کنیم.»

در دوران تصدی لرد اوئن در وزارت خارجه، رژیم بیمار شاه در جریان انقلاب اسلامی سقوط کرد، که بسیاری از مورخان آن را پیامد تاخیری مرگ دموکراسی ایران در اوت ۱۹۵۳ می‌دانند. اوئن می‌گوید: من برای شاه روشن کردم که شکل حکومت او باید راه را برای اصلاحات دموکراتیک باز کند، اما ‌ای کاش از بیماری جدی او اطلاع داشتم و می‌توانستم خیلی زودتر در سال ۱۹۷۸ او را تحت فشار قرار دهم تا برای معالجه در سوئیس بماند. یک فیلم مستند جدید به نام «کودتای ۵۳»، تاریخچه کودتای ۲۸ مرداد را دنبال می‌کند و بر زندگی یک جاسوس جوان بریتانیایی متمرکز است که نقش مهمی را در این عملیات ایفا کرده است. این جاسوس انگلیسی «نورمن داربیشایر» نام دارد. این فیلم مستند به کارگردانی و نویسندگی «تقی امیرانی» و با همکاری «والتر مرچ» تولید شده است. فیلم کودتای ۵۳ به‌رغم آنکه نقدهای تمجید‌‌‌آمیز زیادی دریافت کرده است اما به واسطه رمز و رازهای دولت انگلیس در خصوص کودتای ۲۸ مرداد، موفق نشده است که شرکت توزیع‌‌‌کننده‌‌‌ای برای بازاریابی در خصوص این فیلم پیدا کند. امیرانی در این خصوص می‌‌‌گوید: «تلاش‌‌‌های عجیب و شومی برای سرکوب محتوای فیلم و همچنین فرصت جذب توزیع‌‌‌کننده صورت گرفت.» «ریچارد نورتون تیلور» نویسنده کتاب «دولت رمز و راز» در خصوص وزارت اطلاعات و رسانه‌‌‌های انگلیس می‌‌‌گوید: «ناراحت‌‌‌کننده، چرند و در حقیقت غیرسازنده است که دولت انگلیس به پنهان شدن در پشت شعار قدیمی خود یعنی «نه تایید و نه رد» ادامه دهد و همچنان از اعتراف به نقش اصلی ‌ام‌آی۶ در سرنگونی مصدق، امتناع می‌‌‌ورزد و این در شرایطی است که سال‌هاست اطلاعات زیادی از جمله اسناد رسمی سیا درباره این مساله فاش شده است.»

وقت اعتراف به کودتای 28 مرداد

دیوید اوئن» وزیر خارجه بریتانیا بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹گفت که بریتانیا باید به‌خاطر اعتبارش در نهایت به نقش کلیدی خود در کودتای ۱۹۵۳ (۲۸ مرداد ۱۳۳۲) که منجر به سرنگونی دولت «محمد مصدق» نخست‌‌‌وزیر وقت ایران شد، اعتراف کند.روزنامه گاردین ۱۵ اوت- ۲۴ مرداد در این خصوص نوشت: ایالات متحده ۱۰ سال پیش با افشای حجم زیادی از اسناد اطلاعاتی رسما به نقش خود در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ایران اعتراف کرد.

در اسناد آمریکا، به وضوح مشخص شد که خلع مصدق که درست ۷۰ سال پیش صورت گرفت، اقدام و تلاش مشترک «سیا» و «ام‌آی ۶» (سرویس امنیت خارجی بریتانیا) بوده است. با این‌‌‌حال، موضع رسمی دولت انگلیس، امتناع از اظهارنظر در خصوص یک موضوع اطلاعاتی بوده است. خلع محمد مصدق به وسیله کودتا، ابتدا قرار بود در عملیات چکمه در آبان ۱۳۳۱ (نوامبر ۱۹۵۲) انجام شود. پس از آنکه مصدق به عنوان نخست‌‌‌وزیر ایران برگزیده شد و نفت ایران که پیش از آن تحت سلطه انگلیس بود، ملی شد، ام‌آی۶،  پیش‌‌‌نویس عملیات چکمه علیه دولت مصدق را تدوین کرد. دولت «هری ترومن» رئیس‌‌‌جمهور وقت ایالات متحده قصد نداشت اقدامی علیه دولت وقت ایران انجام دهد زیرا مصدق را به عنوان یک سنگر در مقابل کمونیسم می‌‌‌دید اما «وینستون چرچیل» نخست‌‌‌وزیر بریتانیا توانست دوایت آیزنهاور رئیس‌‌‌جمهور ایالات متحده را راضی به اقدام علیه دولت مصدق کند. در بهار ۱۹۵۳، سیا برنامه‌‌‌ریزی مشترک با ام‌آی‌۶ را آغاز و عملیات به «آژاکس» تغییر نام پیدا کرد. در هفتادمین سالگرد کودتا علیه دولت مصدق، دیوید اوئن به روزنامه گاردین گفت: «دلایل خوبی برای اعتراف به نقش انگلیس به همراه ایالات متحده در (کودتای) سال ۱۹۵۳ در سرنگونی تحولات دموکراتیک وجود دارد. باید اعتراف کنیم که اشتباه کردیم و به گام‌‌‌هایی که به سوی ایران دموکراتیک در حال گسترش بود، آسیب زدیم. با این اعتراف تا حد اندکی به ایجاد اصلاحات کمک و آن را امکان‌پذیر کنیم.»

در دوران تصدی لرد اوئن در وزارت خارجه، رژیم بیمار شاه در جریان انقلاب اسلامی سقوط کرد، که بسیاری از مورخان آن را پیامد تاخیری مرگ دموکراسی ایران در اوت ۱۹۵۳ می‌دانند. اوئن می‌گوید: من برای شاه روشن کردم که شکل حکومت او باید راه را برای اصلاحات دموکراتیک باز کند، اما ‌ای کاش از بیماری جدی او اطلاع داشتم و می‌توانستم خیلی زودتر در سال ۱۹۷۸ او را تحت فشار قرار دهم تا برای معالجه در سوئیس بماند. یک فیلم مستند جدید به نام «کودتای ۵۳»، تاریخچه کودتای ۲۸ مرداد را دنبال می‌کند و بر زندگی یک جاسوس جوان بریتانیایی متمرکز است که نقش مهمی را در این عملیات ایفا کرده است. این جاسوس انگلیسی «نورمن داربیشایر» نام دارد. این فیلم مستند به کارگردانی و نویسندگی «تقی امیرانی» و با همکاری «والتر مرچ» تولید شده است. فیلم کودتای ۵۳ به‌رغم آنکه نقدهای تمجید‌‌‌آمیز زیادی دریافت کرده است اما به واسطه رمز و رازهای دولت انگلیس در خصوص کودتای ۲۸ مرداد، موفق نشده است که شرکت توزیع‌‌‌کننده‌‌‌ای برای بازاریابی در خصوص این فیلم پیدا کند. امیرانی در این خصوص می‌‌‌گوید: «تلاش‌‌‌های عجیب و شومی برای سرکوب محتوای فیلم و همچنین فرصت جذب توزیع‌‌‌کننده صورت گرفت.» «ریچارد نورتون تیلور» نویسنده کتاب «دولت رمز و راز» در خصوص وزارت اطلاعات و رسانه‌‌‌های انگلیس می‌‌‌گوید: «ناراحت‌‌‌کننده، چرند و در حقیقت غیرسازنده است که دولت انگلیس به پنهان شدن در پشت شعار قدیمی خود یعنی «نه تایید و نه رد» ادامه دهد و همچنان از اعتراف به نقش اصلی ‌ام‌آی۶ در سرنگونی مصدق، امتناع می‌‌‌ورزد و این در شرایطی است که سال‌هاست اطلاعات زیادی از جمله اسناد رسمی سیا درباره این مساله فاش شده است.»

آشنایی با بازاریابی عصبی با پیام رسون

آشنایی با بازاریابی عصبی با پیام رسون

1402-05-18 10:50:17 26  0  0

پیش از محبوبیت روش‌های بازاریابی دیجیتال جدید مانند بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، مدیران کسب و کارها برای افزایش فروش از روش‌هایی مانند خرید تبلیغات اس ام اسی ، حمایت مالی از رویدادها یا تبلیغات محیطی پرهزینه مانند تبلیغ در بیلبوردها و سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کردند. اما امروزه، بزرگ‌ترین چالش و هدف مارکت ها دریافت بهترین نتیجه با کمترین هزینه ( مانند پیامک رایگان )  است. مارکت ها با استفاده از علوم عصب‌شناسی و روانشناسی، به دنبال روش‌هایی برای بهبود نتیجه کمپین‌های بازاریابی و بهترین روش تبلیغ  هستند . بر همین اساس تیم تحریره پیام رسون تصمیم دارد در این مقاله شما همراهان همیشگی سامانه پیامکی شیراز را با بازاریابی عصبی بیشتر آشنا کند . پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید .

 


 

نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی چیست؟
نورومارکتینگ (Neuromarketing) یا بازاریابی عصبی، از انواع جدید بازاریابی می باشد که با تفسیر امواج مغزی توسط فناوری های EEG و FMRI به فروش بیشتر و بهتر کمک می کند.

محققان و پژوهشگران با استفاده از تکنولوژی ‌های روز دنیا و سنجش تغییرات در قسمت ‌های مختلف مغز و نوار مغزی، نحوه تصمیم ‌گیری و فعالیت مغز مشتریان به هنگان خرید را مطالعه کرده اند . امروزه کمپانی ها و شرکت‌ های بزرگ برای پیش بینی رفتار مشتری و انجام تحقیقات گسترده در زمینه نورومارکتینگ، آزمایشگاه ‌های مجهزی را در این حیطه تأسیس کرده‌اند یا با بخش‌ های دانشگاهی مرتبط وارد تعامل شده ‌اند.
نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی نوع جدیدی از بازاریابی است و کاملاً ماهیت میان رشته‌ای دارد؛ به این معنا که نورومارکتینگ جایی است که علوم مدیریت، روانشناسی، عصب شناسی و شاید هم به نوعی همانند هنر به یکدیگر می رسند و به اصطلاح به هم پیوند می‌خورند.
به بیان ساده نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی، پژوهش رفتار مشتری یا مصرف‌کننده مبتنی بر عملکرد مغز و عصب، با استفاده از ابزار علمی مدرن و دقیق به ویژه ابزار پزشکی صورت گرفته است . 

 


 

تکنیک‌ها و ابزارهای مورد استفاده در بازاریابی عصبی :
برندها برای اجرای موفق تکنیک‌های بازاریابی عصبی، از ابزارها و تکنیک‌های خاص استفاده می‌کنند و از متخصصان نورومارکتینگ کمک می‌گیرند. به طور معمول در نورومارکتینگ فعالیت‌های مغز و سیگنال‌های فیزیولوژیکی دیگر ارزیابی می‌شوند. برای ارزیابی این سیگنال‌ها از ابزارها و تکنیک‌های فهرست زیر استفاده می‌شود.

 

1- ردیابی حرکت چشم‌ها : 

تکنیک ردیابی حرکت چشم‌ها بر زاویه دید مخاطبان و مسیر نگاه آن‌ها تمرکز می‌کند. با استفاه از این تکنیک می‌توان فهمید که کدام تبلیغ‌ها، طراحی‌ها، فونت‌ها یا رنگ‌ها موفق به جلب نظر مخاطبان می‌شوند. همچنین می‌توان از این تکنیک برای شناسایی مواردی استفاده کرد که مخاطبان را سردرگم می‌کنند.

علاوه بر این، می‌توان از این تکنیک برای سنجش سرعت شناسایی برند استفاده کرد. در واقع با استفاده از این رویکرد می‌توانید متوجه شوید که آیا مخاطبان شما را به سرعت می‌شناسند یا باید برای سریع‌تر شناخته شدنِ برند خود تلاش کنید.

استفاده از تکنیک ردیابی حرکت چشم‌ها به کسب و کارها در بهبود طراحی وب‌سایت، بسته‌بندی یا تبلیغات کمک می‌کنند. بهره‌گیری از این تکنیک نسبتاً ساده و کم‌هزینه است، اما نمی‌توان به وسیله آن احساس مخاطبان را ارزیابی کرد. به همین دلیل، بهتر است از این روش همراه با روش‌های بیومتریک دیگر بهره گرفته شود تا اطلاعات تحلیلی دقیق‌تری درباره مخاطبان هدف به دست آید.


2- مردمک‌سنجی

تکنیک مردمک‌سنجی حالت مردمک چشم‌های مخاطبان را در شرایط متفاوت ارزیابی می‌کند. این تکنیک بررسی می‌کند که در چه مرحله‌ای از تعامل، مردمک چشم‌های مخاطبان از حالت عادی گشادتر می‌شود. با استفاده از نتیجه این بررسی‌ها می‌توان مرحله مناسب برای بازبینی تبلیغات، طراحی وب‌سایت یا طراحی بسته‌بندی محصولات را یافت. استفاده از تکنیک مردمک‌سنجی نیز نسبتاً کم‌هزینه و ساده است.


3- ارزیابی حالت چهره

تکنیک ارزیابی حالت چهره یا صورت‌خوانی برای شناسایی واکنش‌های احساسی مخاطبان بر حالت چهره آن‌ها تمرکز می کند. این تکنیک می‌تواند احساس‌های مختلف افراد از جمله شادی، ترس، اضطراب، غافلگیری، رضایت و... را تشخیص دهد. استفاده از این تکنیک نیز نسبتاً ارزان است و از طریق آن می‌توان اطلاعاتی را به دست آورد که به بهبود محتوای تبلیغات و جلب رضایت مشتریان کمک می‌کنند.


4- معیارهای بیومتریک

این تکنیک، سطح تعامل و نوع واکنش مثبت یا منفی به تبلیغات را بر اساس اطلاعاتی مانند تنفس پوستی، انتقال الکتریکی و ضربان قلب در بدن مخاطبان را می‌سنجد. اطلاعات بیومتریک می‌توانند به طراحی تبلیغات بر اساس علاقه‌مندی‌های واقعی مخاطبان به برندها کمک کنند. ترکیب این تکنیک با ردیابی حرکت چشم‌ها می‌تواند کیفیت تبلیغات کسب و کارها و محتوای آن‌ها را به شکل قابل توجهی بهبود ببخشد.

 

5- نوار مغزی (EEG)

استفاده از نوار مغزی EEG یا الکتروانسفالوگرام به برندها این امکان را می‌دهد که تعامل مخاطبان با تبلیغات را با استفاده از سیگنال‌های الکتریکی مغز ارزیابی کنند. این تکنیکِ نسبتاً پرهزینه امکان ارزیابی تغییرات در کوتاه‌مدت و بهبود کیفیت تبلیغات و برندسازی را برای کسب و کارها فراهم می‌کند.


6-تصویر برداری تشدید مغناطیسی  fMRI

استفاده از تکنیک  fMRI یا تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی ، گران‌ترین رویکرد برای کسب اطلاع از واکنش‌های احساسی و تعامل مشتریان با تبلیغات است. fMRI میزان جریان خون در مغز در زمان فعالیت‌های مغزی را اندازه‌گیری می‌کند و انجام آن به تجهیزات آزمایشگاهی خاص نیاز دارد. در نتیجه این آزمایش، اطلاعات دقیقی درباره واکنش‌های افراد به دست می‌آید که می‌توان از آن برای بهبود برندسازی و قیمت‌گذاری محصولات بهره گرفت.

 


 

پیام رسون : 

نورومارکتینگ یک علم است و بازاریابی عصبی از رازهای پس ذهن ما پرده برداشته و ما را از چرایی تصمیماتمان در زمان پرکردن سبد خرید فروشگاه مطلع می‌کند.بازاریابی عصبی علمی در حال پیشرفت است که اگر به‌خوبی به کار گرفته شود، هم فروشنده‌ها و هم مصرف‌کنندگان را راضی کرده و نمایش زیباتری از تبلیغات را رقم می‌زند.

ما نیز در این مقاله که در سامانه پیامکی پیام رسون به ثبت رسیده است سعی کردیم شما را به صورت مختصر با بازاریابی عصبی آشنا کنیم تا بتوانید در هنگام تبلیغات و بازاریابی های خود از این علم نیز استفاده کنید . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 

زمان پروازهای اربعین اعلام شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: امسال سفرهای اربعین خلاف سال‌های گذشته، ۲۵ روزه شده است، با این حال تراکم کاری و فشار بر صنعت فرودگاهی و هوایی کاهش پیدا نکرده و آغاز پروازها براین اساس از ۲۷ مرداد است.

کاپیتان رضا نخجوانی در هم‌اندیشی مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور که با محوریت هماهنگی اربعین حسینی به میزبانی فرودگاه مشهد در حال برگزاری است، به سیاست‌های جدید مدیریتی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اشاره و نگاه خدمات‌رسانی به مسافران و چشیدن طعم خدمت بی‌منت به مردم بزرگ ایران را یکی از سیاست‌های اصلی عنوان و اظهار داشت: با توجه به اینکه فرودگاه‌ها با تسهیلات فرودگاهی مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرند، باید نظارت دقیقی بر کیفیت خدمات فرودگاهی صورت گیرد تا مسافر از ما رنجیده‌خاطر نشود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر توجه ویژه به آیین‌نامه حقوق مسافر در سطح فرودگاه‌های کشور تاکید کرد و ادامه داد: در راستای توجه ویژه به این آئین‌نامه، باید نظارت دقیقی بر کیفیت خدمات فرودگاهی شرکت‌های هندلینگ طرف قرارداد با شرکت فرودگاه‌ها انجام شود چرا که این خدمات در رضایت مسافران تأثیر مستقیم داشته و تمامی خدمات فرودگاهی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ بنابراین در صورت افت کیفیت خدمات، از نگاه ما، شرکت هندلینگ صلاحیت فنی برای ارائه خدمات را از دست می‌دهد.

نخجوانی خاطرنشان کرد: مجموعه خدمات فرودگاه‌ها باید مبین احترام به حقوق مسافر باشد در این راستا، مدیریت و کاهش ایستایی در ترمینال‌ها و نمایش تاخیر در نمایشگر‌ها حائز اهمیت است.
وی دیگر محور اصلی فعالیت‌های شرکت را «فرهنگ ایمنی، سیستم مدیریت ایمنی و پایش انطباق‌ها» عنوان کرد و بیان داشت: مفاد نظام‌نامه و شیوه‌نامه‌های مدیریت ایمنی رعایت شده و کمیته‌های ایمنی در جهت رفع یا کاهش ریسک مخاطرات شناسایی‌شده به‌موقع تشکیل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تجاری‌سازی و شناسایی فرصت‌های اقتصادی و کاهش هزینه‌ها را ملاک ارزیابی مدیران فرودگاهی دانست و افزود: اصلاح نحوه تعامل مدیران فرودگاه‌ها با مقامات استانی، محلی و نمایندگان مجلس، صرفاً در قالب آئین‌نامه‌ها و سیاست‌های شرکت باشد و در این راستا از ارائه و پذیرش طرح‌های غیرمولد، غیر‌اقتصادی و هزینه‌ساز پرهیز شود.
نخجوانی در ادامه بر تسریع امور، سالم‌سازی و ارتقای فرآیند‌ها با استفاده از هوشمند‌سازی بر بستر آی‌.تی تاکید کرد و افزود: از آنجا که باید خدمات برای مسافران ملموس باشد، می‌طلبد تجهیزات فرودگاهی همچون ایربریج به‌روز و افزوده شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از دیگر سیاست‌های شرکت فرودگاه‌ها را انضباط شرکتی در همه ارکان دانست و گفت: در این راستا می‌طلبد رفتار سازمانی مدیران الگوی رفتای تمام ارکان قرار گرفته و از ارشاد‌ها و راهنمایی دیگران نیز استقبال کنیم.
نخجوانی با تاکید براینکه اشراف مدیران و عوامل ذی‌حساب بر آئین‌نامه‌های مالی و معاملاتی به‌منظور پیشگیری از بند‌های حسابرسی و طرح آن در دیوان محاسبات و دیگر دستگاه‌های نظارتی حائز اهمیت است، اضافه کرد: باید مدیران فرودگاه‌ها همکاری کامل با مراجع نظارتی، نظامی و انتظامی در چارچوب قانون داشته باشند تا مانع از شکل‌گیری پرونده‌های تخلفاتی شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر سیاست‌های جدید شرکت فرودگاه‌ها را توجه به معیشت کارکنان در تمام سطوح و توسعه منابع‌ انسانی عنوان و تصریح کرد: ضمن قدردانی از مدیران گذشته برای بسترسازی قانون خاص، ‌در حال حاضر پیگیری شبانه‌روزی و مستمر قانون خاص‌ شرکت فرودگاه‌ها را در دستور کار قرار دادیم که در این راستا تاکنون 2 جلسه در کمیسیون اجتماعی دولت برگزار شده و برای به‌نتیجه رسیدن این قانون ظرف مدت کوتاهی، با سازمان اداری و استخدامی و دیگر اجزای دولت در تعامل هستیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دیگر محور فعالیت‌ها و سیاست‌های جدید را افزایش تعاملات و فعالیت‌های حوزه دیپلماسی و حضور پررنگ در نهادهای بین‌المللی عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر باید برای تقویت و تثبیت جایگاه خود در مجامع بین‌المللی تلاش کنیم.
نخجوانی در خاتمه بر توجه به متناسب‌سازی محیط‌های فرودگاهی در مناسبت‌های ملی و مذهبی اشاره کرد و گفت: مناسبت های ملی، مذهبی و و فرهنگی باید در محیط‌های فرودگاهی نمود عینی داشته و طراحی‌ها و تزئینات داخل ترمینال‌ها برای مسافران آرامش‌بخش باشد.

آغاز پروازهای اعزام اربعین از 27 مردادماه امسال
نخجوانی در بخش دوم گردهمایی مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور که به میزبانی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس در حال برگزاری است، اظهار داشت: امسال سفرهای اربعین خلاف سال‌های گذشته، 25 روزه شده است، با این حال تراکم کاری و فشار بر صنعت فرودگاهی و هوایی کاهش پیدا نکرده و آغاز پروازها براین اساس از 27 مرداد است و عملیات اربعین نیز تا 20 شهریورماه ادامه خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی از تشکیل ستاد اصلی و فرعی اربعین حسینی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد و افزود: در این راستا دستورالعمل‌های لازم و بخشنامه‌ها ابلاغ شده تا هرچه سریع‌تر امکانات و پیش‌بینی‌های لازم جهت خدمات‌رسانی کامل به زائران حسینی در فرودگاه‌های کشور اندیشیده شود.

نخجوانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تمهیدات عملیات اربعین حسینی در گردهمایی مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور، با بیان اینکه باید نگاه معنوی و روح حاکم بر این ماموریت در نظر گرفته شود، گفت: در این گردهمایی در صدد هستیم از نقطه‌نظرات، پیشنهادات و تجربیات سال گذشته حاضر در همایش برای بهبود و ارتقای خدمات به زوار اربعین حسینی استفاده کنیم.

آشنایی با کسب و کار مشتری محور

آشنایی با کسب و کار مشتری محور با پیام رسون

1402-05-04 13:15:37 30  0  0

ما نمی‌توانیم مشکلاتمان را با همان طرز فکری حل کنیم ، که آن مشکلات را به وجود آورده ایم .

(انیشتین) 

 

برای فهم و درک بیشتر این سخن انیشتین چندین بار این جمله را بخوانید تا معنا و مفهوم آن را بیشتر درک کنید.  معمولاً اگر بخواهیم وارد هر کسب‌وکاری شویم حرف از رقیب و رقابت را میشنویم و این را نیز می دانیم که همه در تکاپو هستند تا بتوانند مشتری بیشتری در حوزه کسب و کار خود داشته باشند و به اصطلاح سهم بازار خود را افزایش دهند . خیلی از افراد  هستند که برای کسب موفقیت بیشتر در دوره‌های آموزشی و کلاس های بیزینسی شرکت می کند و در وعده های فروش خود و تبلیغاتی که انجام می دهند ( مانند تبلیغات اس ام اسی ) فروش بیشتر را اعلام می‌کند که در بازار پر رقابت با ترفندهای ویژه و مذاکرات می توانند برنده اعلام شود .

در این مقاله که در سایت سامانه پیام کوتاه پیام رسون به ثبت رسیده است می خواهیم شما را با ۴ روش آشنا کنیم که بتوانید کسب و کار مشتری محور خود را راه اندازی کنید بدون ترس و وحشت از رقبا پس اگر به دنبال موفقیت در کسب و کارتان هستید تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید .

 


 

کسب و کار مشتری محور : 

توسعه مشتری ‌محور ، روشی معمول برای تأسیس استارتآپ‌ها و شرکتهای سرمایه ‌گذاری جدید است ، که یک گام از توسعه سه‌ بخشی ، محسوب می‌شود. این روش ، خطرات شکست ایده اولیه  ،در مدل کسب ‌وکار را ارزیابی می‌کند. مشتریان چه کسانی هستند ؟ چه امکاناتی نیازدارند ؟ از چه راهکارهایی استفاده می‌کنند ؟ چگونه  ، با استراتژی‌های پنل اس ام اس و پنل پیامکی ، مشتریان را جذب کنیم  و کسب درآمد کنیم ؟ فعالیت‌های استراتژیک ، برای ارائه محصول کدام است ؟ منابع مورد نیاز داخلی چیست ؟ شرکای مورد نیاز چه کسانی هستند و هزینه شراکت چقدر است؟

 در عمل ، توسعه مشتری ‌محور، ایده کلیدی را در نظر می‌گیرد و آن را از بیرون ، مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این روش با شبیه‌ سازی شرایط بر اساس واقعیت‌های علمی ، یک روش کسب ‌وکار را در نظر می‌گیرد ، آن را توسعه می‌دهد ، از نگاه یک عنصر خارجی به آن نگاه می‌کند و سپس داده‌های به دست آمده را تحلیل می‌کند تا ، پاسخ صحیح را پیدا کند .

بسیاری از استارتآپ‌ها ، در مراحل اولیه ، تمامی تلاش خود را انجام می‌دهند ، تا خیلی سریع محصول خود طراحی کنند یا بسازند و سپس از بیرون به آن نگاه کنند ، دقیقاً به معنای توسعه مشتری‌ محور صاحبان ایده را تشویق می‌کند تا بیشتر زمان خود را ، صرف شناسایی و تحلیل مشتریان و نیازهای آن‌ها نمایند و در واقع  ،  بسیار متکی به پیاده سازی بر اساس تجربیات است.

توسعه مشتری محور ، در واقع نقطه مقابل ،  استراتژی توسعه محصول‌ محور است. توسعه محصول‌ محور ، معتقد است : اگر ما چیزی بسازیم ، حتماً دیگران خواهان آن هستند و توسعه مشتری‌ محور ، معتقد است : این استراتژی بسیاری از مجموعه‌ ها را در خطر جدی سقوط  ، قرار می‌دهد.

استراتژی‌های موفق ، برای ساخت یک محصول ، زمانی موفق است که به عنوان متن درسی در نخستین کلاس درسی و آموزش توسعه مشتری‌محور مورد استفاده قرار میگیرد.

در اینجا ما به 4 روش برای درک بیشتر کسب و کار مشتری محور اشاره میکنیم و آنها را جداگانه توضیح میدهیم . 

 


 

روش اول : نقشه شناخت مشتری : 

برای این که به دنیای نیازها ، ترس ها و آرزوهای مشتری قدم بگذاریم باید بتوانیم خودمان را جای مخاطبانمان بگذاریم و سعی کنیم از دریچه دید آنها به دنیا نگاه کنیم.

نقشه شناخت یا همدلی در این زمینه به ما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود بیشتر آشنا شویم. این ابزار ما را راهنمایی می‌کند تا بتوانیم بیشتر با آنچه در زندگی مخاطبانمان می‌گذرد و رفتار و گفتارشان آشنا شویم و از همه مهم‌تر با موانع و اهدافشان را بشناسیم.

اگر کسب و کار فعال داریم می‌توانیم از بازخوردهای مشتریان نیز در این کار بهره ببریم و یا اگر امکان مصاحبه با مشتریان بالقوه را داریم می‌توانیم  با استفاده از راهنمایی نقشه شناخت سوالاتی بپرسید که به شناخت دقیق‌تر از مشتری دست یابید.

نقشه شناخت به ما کمک می‌کند تا بهتر بتوانیم درک کنیم که مشتری چطور می‎اندیشد، احساسات او چگونه است ، جه تگرانی ها و موانعی دارند ، اولویت هایشان چیست و چه مواردی باعث می‌شود واکنش احساسی نشان دهند.

 

 

روش دوم : دیاگرام وابستگی : 

حاصل نقشه شناخت مشتری اطلاعات خام از مشتریان می‌باشد. اکنون زمان دسته‌بندی کردن آنها است. بدون توجه به این که هر کدام از این اطلاعات از کدام بخش نقشه شناخت مشتری به دست آمده است در دسته بندی ها باید فقط ارتباط منطقی و پیوستگی موضوع را در نظر بگیرید ،

تا بتوانیم به درک بهتری از مشتری برسیم و یک مدل مشتری محور را برای کسب و کار خودمان ترسیم کنیم.

کار کردن به روش دیاگرام وابستگی بسیار لذت بخش و یک کار گروهی است.

با دسته بندی و سامان دادن به اطلاعات آسان‌تر می‌توانیم ارتباط بین ایده‌ها و خدمت‌رسانی به مشتریان را نظم دهیم. علاوه بر آن سلسله مراتب اهمیت خواسته‌های مشتریان را شفاف‌تر خواهد شد.

 

 

روش سوم : بوم ارزش پیشنهادی : 

حالا که با استفاده از دو روش قبلی به درک مناسبی از خواسته های مشتریانمان رسیدیم وقت آن است که راه حل مناسبی برای آنها بیابیم. بوم ارزش پیشنهادی یکی از بهترین ابزارها برای تبدیل فعالیت ها ، نیازها و موانع مشتریان به ارزشهای پیشنهادی مناسب برای آنهاست.

این بوم از دو بخش تشکیل می‌شود یک بخش مربوط به رفتار مشتری می‌شود و بخش بعدی به راه حل های ما برای مشتری اختصاص دارد.

در این قسمت باید بتوانیم به تمامی سوال هایی که در زیر مطرح میشود ، پاسخ مناسب دهیم :

- آیا بین راهکارهای ما برای مشتری و خواسته‌ها و موانع آنها در بوم ارزش پیشنهادی تعادل برقرار است یا خیر ؟

- محصول یا خدمات ما چقدر با نیازهای واقعی مشتری فاصله دارد؟
- چقدر از این نیازها را می‌توانیم برآورده کنیم؟
- آیا رضایت مشتری در این بخش را برآورده کرده‌ایم؟

- محصول یا خدمات ما چقدر از ترس ها و موانع واقعی مشتری را حل می‌کند؟
- محصول یا خدمات ما چقدر با موانع واقعی مشتری فاصله دارد؟
- راه حل‌های جدید برای این چالش‌ها چه هستند؟
- آیا راه حل های ما می‌تواند ریسک‌های مشتریان را کاهش دهد؟
- آیا می‌توانیم باعث شویم مشتری هزینه کمتری متقبل شود؟

 

 

روش چهارم : بوم مدل کسب و کار : 

برای ساختار دادن به آنچه تا کنون درباره شناخت بیشتر مشتریان و ارزش‌های پیشنهادی مطابق با آنها صحبت کردیم. می‌توانیم از بوم مدل کسب و کار به عنوان بهترین ابزار تحلیل کسب و کار استفاده کنیم.

بوم مدل کسب و کار توسط الکساندر استرالدر و ایو پیگنیور خلق شده و ابزاری کارآمد بر مبنای مکتب سن گالن سوییس است.

تمرکز ما در اینجا روی دو بلوک بخش بندی مشتریان و ارزش پیشنهادی است.

ما بخش بندی مشتریان را به وسیله نقشه شناخت مشتری و دیاگرام وابستگی بخش بندی های مشتریان را معین کرده‌ایم فقط کافی است که این تقسیم بندی را در این بلوک لحاظ کنیم.

بلوک ارزش پیشنهادی را نیز به وسیله خروجی بوم ارزش پیشنهادی می‌توانیم تکمیل کنیم. فقط این که باید در نظر بگیریم که کدام ارزش پیشنهادی به کدام بخش از مشتریان مربوط می‌باشد. در این قسمت خروجی کار به ما کمک می‌کند تا ساختار و استراتژی مناسبی برای تبدیل کسب و کارمان به یک کسب و کار مشتری محور داشته باشیم.

 

 

پیام رسون : 

در این مقاله سعی کردیم شما را با کسب و کار مشتری محور آشنا کنیم . یکی از راه های موثر و جذاب در کسب و کار مشتری محور استفاده از پنل پیامکی و ارسال اس ام اس تبلیغاتی است که میتوانید پنل پیام کوتاه را از سامانه های پیامکی تهیه کنید و در کسب و کار مشتری محور موفق قدم بردارید . 

تیم پشتیبانی پیام رسون در این راه مایل است تا مشتاقانه شما را همراهی کند تا با خرید پنل پیامکی بتوانید در هر کسب و کاری که هستید موفق شوید و قله های صعود را طی کنید . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .