سامانه پیام کوتاه ،سامانه پیام کوتاه رایگان ،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

سامانه پیام کوتاه ،سامانه پیام کوتاه رایگان ،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

پنل پیامک پیام رسون ویژه فروشگاه های لوازم خانگی

پنل پیامک پیام رسون ویژه فروشگاه های لوازم خانگی

1401-07-24 23:40:04 23  0  0

اگر میخواهید کسب و کار قوی داشته باشید باید سعی کنید تا همیشه بروز بوده و مشتریان خود را آنالیز کنید. ارسال پیامک یکی از بهترین راه ها برای ایجاد راه ارتباطی با مشتریان و فروشندگان است.امروز میخواهیم در رابطه با کاربرد ها و تاثیرات پنل پیامکی برای فروشگاه های لوازم خانگی بپردازیم . پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید . 

 


 

پنل پیامک ویژه فروشگاه های لوازم خانگی : 

شما به عنوان صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی باید بدانید که بسیار ضروری است که تبلیغاتتان هدفمند و مستمر برای افزایش تعداد مشتریان، و اطلاع رسانی‌های مهم برای مشتریان باشد .

بازاریابی پیامکی برای فروشندگان لوازم خانگی و اداری یک پاسخ واقعی و مناسب برای حل مشکلات تبلیغاتی کسب و کارهای وابسطه به لوازم خانگی می باشد ، نه تنها هزینه استفاده از بازاریابی پیامکی در حد کسری از هزینه های کمپین های گران قیمت تبلیغاتی می باشد ، بلکه مزیت های بیشماری را نیز به همراه دارد که باعث شده به واقع در حد و اندازه هایی بزرگتر از انتظارات ظاهر شود. 

هرچند که ممکن است هنوز ارسال پیامک در این صنف جایگاه خود را نیافته باشد، اما فروشندگان این صنف می توانند با ارسال پیامک کسب و کار خود را وارد حوزه جدیدی از تبلیغات بکنند همچنین می توانند در راستای مشتری مداری و جلب مشتری نیز پیشرو باشند.

یادتان باشد، شما به عنوان یک فروشنده باید سعی کنید تا همواره نام خود را در ذهن مشتریان نگه‌دارید. در این حالت به احتمال خیلی بالا در موارد نیاز حتما از شما خرید خواهند کرد. پس پنل اس ام اس برای فروشگاه لوازم خانگی بسیار مهم و ضروری است.

در زیر به صورت ایتمی به کاربرد پنل پیامکی ویژه فروشگاه لوازم خانگی اشاره کرده ایم . 

 


 

کاربرد پنل پیامک برای فروشگاه لوازم خانگی : 

- اعلام قدردانی و تشکر از مشتریان بابت خرید از فروشگاه
- دریافت کد گارانتی و تاییدیه آن از طریق اتصال پنل پیامک به ماژول کدخوان
- عضویت مشتریان در دفترچه تلفن سامانه پیامکی
- اعلام مدت زمان گارانتی محصولات به مشتریان از طریق پیامک
- ارسال پیامک های دوره ای در مورد تاریخ سررسید اقساط
- اعلام تراکنش های انجام شده از طریق ارسال پیام کوتاه
- معرفی محصولات جدید و مرتبط با خرید قبلی از طریق پیامک
- اعلام ساعات کاری فروشگاه
- پیامک زمان ارسال محصولات توسط فروشنده و تاییدیه دریافت توسط مشتری با پیامک
- ارائه کدهای تخفیف به مشتری های خاص یا سایر مشتریان
- اعلام قرعه کشی ها ، اعلام اسامی برندگان و اعلام جوایز قرعه کشی
- فعال کردن منشی هوشمند جهت پاسخگویی خودکار به مشتریان
- ارسال پیام های تبریک و تسلیت به اعضا، همکاران و مشتریان
- ایجاد سامانه دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادات
ارسال پیام کوتاه منطقه ای 
ارسال انبوه پیام کوتاه از روی نقشه
- ارسال پیام کوتاه بر اساس کد پستی
ارسال پیام کوتاه به بلک لیست ها
ارسال انبوه پیام کوتاه به محله 
- ارسال پیام کوتاه تبریک تولد به نام اشخاص
- ارسال آخرین اخبار به کارکنان( فروشنده های مشغول به کار در فروشگاه)
- صرفه جویی در هزینه و زمان ارسال تبلیغات

 


پیام رسون : 

در این مقاله سعی بر این شد که شمارا با روشهای نوین تبلیغات و حفظ مشتری آشنا کنیم. ارسال پیامک یکی از کارآمدترین و ارزانترین روشها برای تبلیغات کسب و کار ها است. با استفاده از دستگاه ذخیره شماره، شماره موبایل مشتریان خود را ذخیره کنید و با ارسال های متعدد نام برند خود را در ذهن آنها هک کنید. برای افرادی هم که هنوز مشتری شما نیستند، میتوانید پیامک تبلیغاتی ارسال کرده و خدمات خود را معرفی کنید.

سامانه پیام کوتاه شیراز در این مسیر قطعا شما را یاری میکند تا با ارزان ترین روش تبلیغ بتوانید بیشترین مشتری را برای کسب و کارتان داشته باشید . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .

کنسرت هایش را لغو کرد

این روزهای متفاوت در تاریخ ایران، با واکنش متفاوتی از سوی هنرمندان همراه است. اگر دانشجوی هنر باشند، تبدیل شده به خلق آثار در محوطه دانشگاه. اگر تصویرگر و گرافیست باشند، می‌شود خلق پوستری برای «الناز رکابی». برای عده‌ای دیگر می‌شود ساخت فیلم و ویدئو و برای همایون شجریان نیز با لغو کنسرت‌هایش در اروپا و شهرهای مختلف این قاره همراه شده است‌. به گزارش خبرآنلاین، همایون شجریان در صفحه شخصی اینستاگرام خود با انتشار پستی‌، اعلام کرد به علت حال ناخوشی که از شرایط موجود دارد، کنسرت‌هایش را لغو خواهد کرد. شجریان در این پست نوشت: «دوستان گرامی، هرچند موانع برای سفر و برگزاری کنسرت‌ها برداشته شد، برای احوالات ناخوش این روزهایمان، تصمیم به لغو برنامه‌ها گرفتم. از تمامی عزیزانی که با مهر و محبت خود برای حضور در این کنسرت‌ها بلیت تهیه کرده‌اند، پوزش می‌خواهم. وجه بلیت‌های تهیه‌شده به حساب خریداران محترم بازگردانده خواهد شد. همراهان عزیزم، این تصمیم کاملا شخصی و از روی احوال ناخوشی‌ است که این روزها گلویم را می‌فشارد». این کنسرت‌ها قرار بود از 23 اکتبر تا 19 نوامبر در شهرهای مختلف اروپا نظیر اشتوتگارت، لندن، آمستردام، دوسلدورف، استکهلم، میلان، فرانکفورت، مونیخ، وین و کپنهاگ برگزار شود. تأکید او درباره حل موانع برای سفر، اشاره به گرفتن پاسپورت او در 17 مهر دارد‌؛ هنگامی که او و همسرش، سحر دولتشاهی، از استرالیا باز‌می‌گشتند، در فرودگاه امام خمینی گذرنامه‌های آنها توقیف شد‌.

توقیف گذرنامه
ایلنا این خبر را به نقل از شاهدان عینی منتشر کرد و تسنیم فردای آن به این رفتار اعتراض کرد و با اشاره به تشابه این اتفاق برای مهران مدیری، علی دایی و‌... در مطلبی نوشت‌: «‌موضع‌گیری مدیری، دایی و برخی افراد در روزهای اول، آنها را در یک طرف ماجرا قرار داد و هرچند با تغییر توازن ماجرا و رادیکال‌شدن اتفاقات و افزایش دُز خشونت در کف خیابان، توقع از ایشان این بود که مسئولیت‌پذیرانه، سوی دیگر میدان را هم مشاهده کنند و از ظرفیت رسانه‌ای خود برای دعوت به آرامش و باز‌شدن فضای گفت‌وگو به نفع اتحاد جامعه ایرانی استفاده کنند، اما فضا در بهترین حالت با سکوت ایشان همراه شد». در بخش دیگری از این مطلب آمده است‌: «همایون شجریان اما داستانش تا حد زیادی فرق داشت. هر‌چند فشار زیادی برای وادار‌کردن او به اتخاذ مواضع سیاسی غلط یک‌سویه وجود داشت، اما او به تسلیت به مناسبت درگذشت مهسا امینی و تنی چند از جوانان ایرانی در جریان رویدادهای پس از آن و ابراز ناراحتی درباره آنچه اتفاق می‌افتاد، بسنده کرد و در برابر فشارهای سنگین برای موضع‌گیری سیاسی درباره کلیت نظام، ایستادگی کرد و سخنی شوریده بر زبان نیاورد. البته به هر حال ابراز سطحی از ناراحتی و مطالبه برای پیگیری پاسخ و ارائه توضیحات درباره آنچه اتفاق افتاده، چیزی غیرطبیعی نبود. انتشار خبر ضبط پاسپورت او نشان می‌دهد که تمییزگذاری مناسبی میان افرادی که درباره رویدادهای اخیر موضع سخت و یک‌جانبه گرفتند، با افرادی که تا حد زیادی با این فضا همراهی نکردند، صورت نگرفته و بر اساس یک وزن‌کشی مناسب با ایشان مواجهه نمی‌‌شود. تنها یک رویکرد غلط دوقطبی‌ساز یا کلی‌‌نگر که محل انتقاد این نوشتار هم هست، می‌تواند توجیه‌گر واکنشی در این سطح باشد».

واکنش
اشاره خبرگزاری تسنیم به واکنش 30 شهریور همایون شجریان است. این هنرمند در آن زمان برای اجرای کنسرت در استرالیا به سر می‌برد و به گزارش عصر ایران، در صفحه اینستاگرامش نوشته بود‌: «‌در این روزهای تلخ، حال هیچ‌کدام‌مان خوب نیست. همگی نگران و ناراحت و بی‌قرار هستیم. نگران ایران، عزیزان و فرزندان‌مان، ناراحت و بی‌قرار از اتفاقات ناگوار و خشونت‌هایی که شاهد آن هستیم. ما مردمی هستیم که آیین مهرورزی، از‌خودگذشتگی و عشق‌ورزی، در خون ماست. مردمی که آداب گفت‌وگو و صلح را می‌شناسد. مردمی که هرگز پاسخ مهربانی را با نامهربانی نداده است و قدردان گفتارها و کردارهای نیک بوده است. ما مردم محترمی هستیم که طبیعتا انتظار احترام هم داریم. دلمان می‌خواهد همه جهان ما را به‌درستی بشناسند که ما ملتی دانا، هوشیار، آگاه، ریشه‌دار، نجیب، صبور، شجاع، بزرگ، تأثیر‌گذار و قابل احترام هستیم. مردمی که در طول تاریخ، کمتر شاد زندگی کرده و روزگارش همیشه با سختی عجین بوده، اما همیشه استوار و امیدوار بوده است. مردمی که برای پاسداری از آب و خاک و فرزندانش جان‌ها داده است. آیا چیزی فراتر و با‌اهمیت‌تر از تحقق خواسته‌های معقول یک ملت شریف و نجیب و بالاتر از تأمین رضایت اقشار مختلف جامعه از سوی کسانی که خود را وکیل ملت می‌دانند، وجود دارد؟ وکلایی که با رأی مردم برای تحقق خواسته‌های آنها و برای اداره مُلک و مملکتشان، به آنها مسئولیت داده شده است. اگر این حق است، پس چرا این همه تعلل‌؟ افسوس، افسوس و صد افسوس... که قدر این مردم نجیب و محترم به‌درستی دانسته نشده است. به‌عنوان یکی از همین مردم و هنرمندی که خود را همیشه کنار و همراه مردم می‌دانم، خواستار پایان خشونت و بازنگری قانونی هستم که پیش‌تر نوشته شده ولی امروز زنان و مردان ایران‌زمین، خواهان تغییر آن هستند». او پس از آن در تاریخ 31 شهریور با عکس «مهسا امینی» روی صحنه آمد.

عدم امنیت یا اندوه‌؟
همایون شجریان و همسرش سحر دولتشاهی 17 مهر به ایران بازگشتند و در بازگشت گذرنامه‌هایشان توقیف شد‌. هرچند تسنیم به این روند اعتراض کرد و فردای آن روز خبرگزاری ایسنا اعلام کرد مشکل گذرنامه‌ها برطرف شده و به همایون شجریان و همسرش برگردانده شده‌اند. بلافاصله بعد از آن ابتدا «بهمن بابازاده»، خبرنگار مطرح موسیقی، حل این مسئله را تکذیب کرد و چند روز بعد در  همایون شجریان در 20مهر این موضوع را تکذیب کرد. در روز 27 مهر او اعلام کرد با وجود حل مشکل، به اجرای کنسرت نخواهد رفت‌. البته این اعلام بلافاصله با واکنش‌ها و تعبیرهای متفاوتی روبه‌رو شد‌. عده‌ای این مسئله را ادامه فشار بر این هنرمند دانسته‌اند و عده‌ای دیگر معتقدند که مشکل امنیت برای حاضران در کنسرت سبب شده او این تصمیم را بگیرد. چندی پیش خبر بمب‌گذاری در کنسرت یک خواننده ایرانی در لندن سبب شد تا کنسرت تعطیل شود و البته هیچ نشانه‌ای از بمب نیز پیدا نشد. در کنسرت پیشین همایون شجریان در استرالیا در ویدئوهایی که از این کنسرت منتشر شده، به نظر می‌رسد در میانه اجرا و با اغتشاش و فحاشی تعدادی از منافقین حاضر در سالن و بیرون سالن اجرا، اجرای خود را متوقف کرد و با عذرخواهی از مردم سالن را ترک کرد. به گزارش عصر ایران، این کنسرت با حمله گروهک تروریستی منافقین ناتمام مانده بود. این انتخاب «همایون شجریان» در حالی رخ می‌دهد که او در تابستان امسال کنسرت‌های باشکوهی در تهران با حضور گسترده و تخفیف‌های زیاد برای دانشجویان برگزار کرد. او در کانادا نیز کنسرت‌هایی برگزار کرد که با استقبال فراوان روبه‌رو شد و از‌جمله قطعه ماندنی «مرغ سحر» را خواند.

البته سحر فروزان مدیر برنامه‌های «همایون شجریان» به ایسنا گفته است :«پاسپورت همایون شجریان شامگاه چهارشنبه 20 مهر‌ماه به سحر فروزان تحویل شده است و روز یکشنبه 24 مهر‌ نیز موضوع عدم ممنوع‌الخروجی وی از طریق سازمان‌های ذی‌ربط اعلام شده است». البته همایون شجریان ساعت 18:00 ‌چهارشنبه 20 مهر اعلام کرده بود هنوز گذرنامه خود را دریافت نکرده است. مدیر برنامه‌اش تأکید کرد‌: «‌هیچ نوع فشار و توصیه‌ای مبنی بر برگزاری یا عدم برگزاری کنسرت‌ها وجود نداشته است و این تصمیمی بوده است که جناب آقای شجریان شخصا، به همان دلیلی که در صفحه اینستاگرامشان منتشر شده است، گرفته‌اند. بر اساس برنامه قرار بود گروه روز پنجشنبه 26 مهر به سمت اشتوتگارت برای تمرین نهایی با نوازندگان خارجی و آغاز تور، سفر خود را آغاز کنند که جناب شجریان تصمیم به تغییر برنامه گرفته‌اند‌».

مزایا و معایب پنل پیامکی

مزایا و معایب پنل پیامکی

1401-07-14 16:11:17 19  0  0

در تمامی مقاله هایی که در سامانه پیام کوتاه شیراز به ثبت رسیده است همیشه به مزایا و کاربرد های پنل پیامک اشاره کرده ایم . این پنل پیامک را اگر بخواهیم به اجزاء کوچکتر تقسیم کنیم ،به خطوط پیامکی و بعد از آن به سر شماره ها و اپراتورهای مختلف میرسیم که به مجموع  تمامی این موارد پنل پیام کوتاه میگویند . 

حال در این مقاله میخواهیم پنل پیامک را به صورت خورد شده برای شما معرفی کنیم و از مزایا و معایب هر جزء برایتان بازگو کنیم تا در زمان تهیه پنل پیامکی ، بتوانید بهترین مورد را متناسب با نوع کسب و کارتان انتخاب کنید . 

پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید . 

 


 

خطوط پیامکی 

تفاوت سر شماره ها و اپراتور ها :

احتمالاً این اتفاق برای شما نیز پیش آمده که بخواهید برای کسب و کار خود از بهترین روش تبلیغ، یعنی نمایندگی پیامک استفاده کنید، اما با دیدن پیش شماره های مختلف گیج  شده باشید و ندانید که از کدام پیش شماره باید برای سامانه پیام کوتاه خود استفاده کنید. این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که این همه خط برای ارسال پیامک چرا وجود دارد، یا اینکه کدام یک از این خطوط برای ارسال پیامک تبلیغاتی بهتر هستند، هم از نظر اقتصادی هم از نظر جذب مخاطب بیشتر.

پس بهتر است با انواع خطوط آشنا شوید .

 

 

خطوط ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ :

 تمام اپراتورهای پیامکی ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ از نظر کارکرد یکسان هستند و تنها در بعضی از جزئیات با هم فرق دارند به زبان ساده تر این پیش شماره ها از طرف مخابرات به اپراتورهای مختلف اختصاص داده شده است و تفاوت عمده ی  آن در اپراتور و سیاستهای مربوطه است. حال به توضیح جداگانه هر کدام می پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را جداگانه شرح می دهیم.

 

 خط ۱۰۰۰ :

از قدیمی ترین خطوط حساب می‌آید که اکثر ارگانهای خصوصی و دولتی از آن استفاده می کنند.

 

مزایا :

- قابلیت سرعت بالا در اتصال

- قابلیت انتخاب خط دلخواه خود بعد از این که پیش شماره ۱۰۰۰ را خریداری نمودید.

- ارسال پیامک از طریق این خط دارای تعرفه های مقرون به صرفه و مناسبی است.

- دارای این توانایی میباشد که گزارشات مربوط را به طور دقیق دریافت نماید.

-هیچ گونه محدودیتی برای انتخاب شماره هایی با پیش شماره ۱۰۰۰ برای کاربران وجود نخواهد داشت.

 

معایب :

- تفاوت قیمت در واگذاری خطوط اختصاصی روند و غیر روند

- رنج وسیع  بلک لیست مخابراتی

 

 

 خطوط ۲۰۰۰ :

یکی از عمده‌ترین دلایلی که خطوط ۲۰۰۰ را بیشتر پر طرفدار کرده این است که این خط با بازگشت هزینه‌های مربوطه به  بلک لیست ، هزینه سایر پیامک هایی را که به علت در دسترس نبودن مخاطب، خاموش بودن مخاطب، مشغول بودن مخاطب  و غیره به دست مخاطب مورد نظر نرسیده است برگشت داده می شود.

 

مزایا:

-  قابلیت سرعت بالا در ارسال پیامک به مخاطبین مورد نظر

- کاملترین هزینه بازگشت

-قابلیت در دریافت گزارش دقیق مرتبط با پیامک های ارسالی

 

معایب:

- هزینه بالای خطوط اختصاصی

- پرداخت هزینه تمدید به صورت سالانه

-تاخیر زیاد  در برخی اوقات به دلیل صف طولانی ارسال پیامک

-واضح نبودن وضعیت شماره ها

 

 

خطوط ۳۰۰۰ :

این خط همانند خط ۱۰۰۰ است که  مورد استفاده ارگان های خصوصی و دولتی قرار می‌گیرد و جزو خطوطی است که بسیار قابل اعتماد و کاربردی است.

 

مزایا :

- سرعت بالا در هنگام ارسال پیامک

- دارای قابلیت  گزارش گیری و رهگیری دائم به طور دقیق

- یکی از کم تلاطم ترین  پیش شماره ها  می‌باشد.

- تمام هزینه های  مربوط به پیامک های ارسال نشده به صورت اتوماتیک وار برگشت داده می‌شود.

 

معایب:

- عدم توانایی در انتخاب دلخواه چهار رقم اول بعد از پیش شماره ۳۰۰۰ برای کاربران

- محدود بودن خطوط ۸ رقمی خط ۳۰۰۰

- قیمت بسیار بالای خطوط ۳۰۰۰

 


 

خط ثابت ۰۲۱ و ۰۲۶ :

 این خط برای شما یک خط اختصاصی با شماره ثابت شرکت خودتان می سازد به هم منظور صاحبان  کسب و کار تلفن محل کار خود را خریداری می کند و شماره پیامک شان با شماره محل کارشان یکی می شود.

 

مزایا :

- یکی از خطوط  باکلاس است

- کیفیت بالای ارسال اس ام اس

- ریزش بسیار کم

- قابلیت دریافت گزارش دقیق

این نکته قابل اهمیت است که کسانی که ساکن تهران و کرج نیستند و می‌خواهند از خطوط ثابت، پیامک‌تبلیغاتی بفرستند، باید از اپراتور ۲۱۰۰۰ استفاده نمایند.

 

 

خط ۵۰۰۰۱ :

یکی دیگر از خطوط پرطرفدار است که تعرفه تقریباً مناسبی دارد.

 

مزایا :

- قابلیت سرعت بالا در ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه

- تعرفه مقرون به صرفه و مناسب

- قابلیت گزارش گیری به طور کامل و دقیق

 

 

 انتخاب خطوط پیامکی در سامانه پیامکی اهورا اطلس فارس :

 داشتن یک خط در سامانه  پیامک برای هر کسب و کاری ضروری است چراکه  داشتن یک نمایندگی پیام کوتاه علاوه بر  مقرون به صرفه و کاربردی بودن، سرعت بالا در اطلاع رسانی تبلیغات و جذب مشتری را نیز  دارا است. شرکت اهورا اطلس فارس یکی از برترین و فعال ترین شرکت ها در حوزه ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه است که شما با خریداری پنل اس ام اس اهورا اطلس  فارس با تعرفه و هزینه مناسب می توانید انواع خطوط پیامکی را تهیه و سفارش دهید. شما با خرید بهترین و مقرون به صرفه ترین پنل اس ام اس بهترین را تجربه خواهید کرد.

 

جهت خرید پنل اس ام اس از نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز اینجا را کلیک کنید .

اوین در دود و آتش

زندان اوین از مهم‌ترین و البته مشهورترین زندان‌های ایران، شنبه‌شب غرق آتش و دود بود و تصاویری که افراد محلی از اوین منتشر می‌کردند، نشان از واقعه‌ای فراتر از یک آتش‌سوزی ساده داشت. صدای تیر‌اندازی و انفجار به میزانی بود که خانواده بسیاری از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر را به سمت اوین کشاند تا از سلامت عزیزان خود اطلاعی کسب کنند.

‌بازار اخبار ضدونقیض داغ بود و در این بین اتفاقا رسانه‌های اصولگرا بیش از سایر رسانه‌ها اخباری منتشر کردند که توسط قوه قضائیه تکذیب شد؛ مانند خبر درگیری در بند اراذل و اوباش که چنین بندی در اوین وجود ندارد یا خبر فرار زندانیان و انفجار بر اثر مین که آن‌هم از سوی دستگاه قضا تکذیب شد. البته یک منبع مطلع در گفت‌وگو با «شرق» انفجار مین و خروج زندانیان به محوطه زندان را تکذیب کرد و گفت: درگیری از بند سرقتی‌ها آغاز شده و در نهایت در داخل زندان کنترل شده و هرگز به بیرون زندان و انفجار مین ختم نشده است. اما با توجه به صدای ممتد تیراندازی و چهار بار انفجار، احتمال درگیری میان زندانیان و نیروهای امنیتی زندان اولین گزینه بود و قوه قضائیه در اولین واکنش خود به ماجرای اوین، منکر درگیری نشد، اما دلیل حادثه را آتش‌سوزی در بخش خیاط‌خانه اوین عنوان کرد. همچنان توضیح قانع‌کننده‌ای در رابطه با صدای انفجارها و تیراندازی‌ها منتشر نشده؛ به‌خصوص که در میان تصاویر پر‌بازدید شنبه‌شب، پرتاب شیئی آتشین از بیرون اوین به داخل مشهود است و هنوز مشخص نیست چرا و چگونه این اتفاق رخ داده است. طبق گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، «در پی درگیری شب گذشته بین برخی از زندانیان بند ویژه سرقت و محکومیت‌های مالی زندان اوین و آتش‌سوزی پیش‌آمده در کارگاه خیاطی این زندان که منجر به ورود سریع و به‌موقع نیروهای انتظامی و امدادی شد، تعداد قابل توجهی از زندانیان نجات پیدا کرده و از صحنه آتش‌سوزی به نقطه امن منتقل شدند و متأسفانه چهار زندانی نیز فوت شده و تعدادی مجروح شدند». بر اساس همین گزارش، حال 4 نفر از مجروحان وخیم است و هر چهار زندانی فوت‌شده جزء محکومان ناشی از سرقت بودند که در زندان اوین دوران محکومیت خود را طی می‌کردند. هرچند دود و آتش تا نیمه‌شب کنترل شد، اما تماس زندانیان امنیت با خانواده‌هایشان، به اوایل صبح موکول شد و بخش مهمی از زندانیان تا زمان نگارش این گزارش توانسته‌اند در تماس با خانواده از سلامت خود خبر دهند. البته خبرگزاری تسنیم به نقل از یک منبع آگاه در گزارش خود از غائله اوین نوشت: «زندانیان بند ۶ و بند ۷ که بند مخصوص سارقان و بند محکومان مالی است با یکدیگر درگیر می‌شوند، اما به دلیل درگیر‌شدن تعداد قابل توجهی از این زندانیان با یکدیگر، وکیل‌بندها با کمک نیروهای حراست سعی در متفرق‌کردن زندانیان می‌کنند. در این حین، برخی زندانیان با سوءاستفاده از فضای پیش‌آمده، انبار لباس را آتش می‌زنند. مدیریت زندان از آتش‌نشانی برای اطفای حریق کمک می‌گیرد و بعد از مدتی آتش خاموش می‌شود و اوضاع تحت کنترل قرار می‌گیرد». این خبرگزاری همچنین به نقل از این مقام امنیتی نوشت: «بسیاری از اعضای بند ۶ و ۷ زندان در این درگیری مشارکت نداشتند و به رفتار افراد مؤثر در این درگیری رسیدگی خواهد شد و در درگیری زندانیان، هیچ زندانی امنیتی دخالت نداشت و اساسا بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی جداست و با آن فاصله دارد».

همان شبانگاه شنبه، دادستان تهران با بیان اینکه اوضاع زندان اوین آرام شده و آرامش برقرار است، گفت: «درگیری زندانیان هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد و اساسا بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی که آتش و درگیری آنجا رخ داده، جداست و با آن فاصله دارد». از صبح دیروز هم انتقال زندانیان بندهای 7 و 8 به زندان بزرگ انجام شد و یک منبع مطلع به «شرق» از انتقال همه این زندانیان به قرچک خبر داده است. حال اینکه این زندان با این حجم بالای بازداشتی‌های اخیر چگونه  باید پذیرای بازداشتی‌های اوین هم باشد، خود جای تأمل دارد؛ بماند که همچنان از وضعیت تعدادی از زندانیان امنیتی همچون امیرعباس آذروند، مجید توکلی، حسین رونقی و بهاره هدایت و چند نفر دیگر خبری در دست نیست و تاکنون با خانواده‌های خود تماس نگرفته‌اند.
 
به‌هرحال هنوز مشخص نیست آتش‌سوزی باعث درگیری در زندان شده یا درگیری باعث آتش‌سوزی شده است؛ بماند که یاسر هاشمی در گفت‌وگویی کلاب‌هاووس از تمدید مرخصی مهدی هاشمی خبر داد و گفت بدون هیچ توضیحی وقتی برادرش در پایان زمان مرخصی برای ادامه حبس به اوین بازگشته، با تمدید مرخصی خود مواجه شده است. اگر‌چه چندی پیش زندان لاکان رشت هم شاهد ماجرایی نزدیک به اوین بود، اما بازتاب حادثه اوین متفاوت است؛ زیرا زندان اوین یکی از زندان‌های مهم کشور است که علاوه بر اینکه سه بند امنیتی موسوم به دو الف، ۲۰۹ و ۲۴۱ در آن قرار دارد، برخی از مجرمان خاص از ‌جمله متهمان مربوط به جرائم امنیتی نیز در این زندان نگهداری می‌شوند و به همین جهت همواره مورد توجه بوده و بسیاری از روزنامه‌نگاران، دانشجویان و فعالان مدنی بازداشتی اکنون در اوین هستند. بنابراین پیگیری و شفاف‌سازی اوین، حداقل انتظار است.