سامانه پیام کوتاه ،سامانه پیام کوتاه رایگان ،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

سامانه پیام کوتاه ،سامانه پیام کوتاه رایگان ،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

تهدید آنکارا برای تهران جدی است

قرار بود وزیر امور خارجه ایران در روز ششم ژوئن ماه جاری به آنکارا سفر کند؛ اما این سفر انجام نشد و هیچ اظهار نظر رسمی‌ای درباره علت لغو یا به تاخیر افتادن آن از سوی دو کشور صورت نگرفت؛ اما رسانه‌های ایرانی از مسئولان کشورشان نقل قول کردند که به تاخیر افتادن این سفر به علت عدم وجود هماهنگی میان دو وزیر خارجه بوده است.

لغو چنین سفرهایی یا به تاخیر افتادن آن‌ها می‌تواند عادی تلقی شود وقتی که روابط دو کشور نیز واقعا عادی باشد؛ اما [درباره این دو کشور] واقعیت این را نشان نمی‌دهد.همچنین اینکه توضیح رسانه‌های ایرانی به نظر نامفهوم است؛ چرا که با توجه به وجود مسائل حساس متعددی که میان دو کشور وجود دارد_ از اختلاف درباره احداث سدها گرفته تا اوضاع سوریه، عراق و تحولات بزرگ در منطقه که در روابط دو کشور تاثیرگذار است _ عدم وجود هماهنگی میان وزرای خارجه دو کشور برای چنین سفر مهمی غیرمنطقی است.

علی رغم اینکه ترکیه و ایران دو قدرت منطقه‌ای هستند، مدتهاست که بر سر دستیابی به نفوذ در بسیاری از کشورهای همسایه یعنی کشورهایی که آن‌ها را حیاط خلوت خود می‌دانند، بایکدیگر رقابت می‌کنند؛ اما این رقابت تحت سیطره بود و به بحرانی در روابط تبدیل نشد؛ اما جهش جدید ترکیه برای جنگ علیه حزب کارگر کردستان و شاخه سوری آن (یگان‌های مدافع خلق) در کنار نرمش اخیر آنکارا در روابطش با کشورهای منطقه پرسش‌هایی را درباره آینده هم‌زیستی ترکیه و ایران برانگیخته است.

گشایش روابط به روی عربستان، امارات و اسرائیل از سوی ترکیه باعث شده است تهران نسبت به درگیر شدن آنکارا در جناح جدید منطقه‌ای برای مقابله با نفوذ این کشور نگران شود. ایرانی‌ها باور دارند روابط جدید ترکیه با اسرائیل و دشمنانش در خلیج فارس قدرت منطقه‌ای این کشور را کاهش می‌دهد.کشورهای حاشیه خلیج فارس در این راستا درصدد هستند سطح این روابط تازه را افزایش دهند و به همکاری‌های دفاعی برسانند. امارات تمایل خود را برای خرید تسلیحات از ترکیه نشان داده است. عربستان نیز تمایل دارد پهپادهای ترکیه را برای استفاده در جنگ علیه حوثی‌ها در یمن در اختیار داشته باشد.

 روابط ایران و ترکیه در دهه‌های گذشته علی‌رغم تنش‌هایی که هر از چند گاهی به علت دخالت دو کشور در برخی مناقشات منطقه‌ای و اتخاذ مواضع متناقض در قبال مناقشه آذربایجان و ارمنستان تجربه کرده‌اند، از ثبات معقولی برخوردار بوده است؛ اما تحولات منطقه‌ای،  تمایل تهران و آنکارا برای بهره‌برداری از خلاء ناشی از کاهش نقش آمریکا در منطقه به منظور تقویت نقش منطقه‌ای خود  و نیز رویکرد آنکارا برای برقراری شراکت راهبردی با دشمنان ایران مانند اسرائیل و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس باعث شده است که قدرت دو کشور برای ادامه مدیریت با ثبات این روابط کاهش یابد.

آنکارا تلاش کرده است تحول در سیاست‌های منطقه‌ای خود را از روابطش با ایران جدا کند؛ اما شراکت‌های جدیدش در منطقه باعث می‌شود در نهایت یکی از طرف‌ها در جناح جدید منطقه‌ای باشد که یکی از اهداف اصلی آن مقابله با نفوذ ایران است. ترکیه نیز مانند دیگر کشورهای منطقه از نقش منطقه‌ای ایران زیان دیده است و نگرانی‌هایی درباره دستیابی این کشور همسایه به سلاح اتمی دارد.

با وجود تمام این نگرانی‌ها و تضاد منافع آنکارا در طول سال‌های گذشته سعی کرده است با توجه به ضرورت جغرافیایی که هم‌زیستی را با وجود تناقض‌های سیاسی و تضاد منافع ناگزیر می‌کند، رویکردی منطقی در روابط با تهران اتخاذ کند. در این راستا ترکیه همیشه با تحریم‌های آمریکا علیه تهران مخالفت کرد و هشدار داد که عقب نشینی دولت ترامپ از توافق هسته‌ای به بی‌ثباتی در منطقه منجر خواهد شد و نیز ترور فرمانده سپاه قدس از سوی آمریکا را محکوم کرد.

ترکیه در حال حاضر نیز از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای حمایت می‌کند. این امر با توجه به روابط اقتصادی عمیق دو کشور و نگرانی آنکارا از به راه افتادن رقابت تسلیحاتی در منطقه در صورت شکست این مذاکرات قابل فهم است. اما در واقع هر دو کشور یعنی ترکیه و ایران دو طرح منطقه‌ای متناقض دارند که باعث می‌شود ماموریت مدیریت رقابت میان آن‌ها عملیاتی دشوار و پیچیده باشد و موفقیت آن نیازمند تلاشی مشترک باشد.

 در حقیقت رهبران دو کشور برای ادامه آن تمایل دارند . به نظر نمی‌رسد این تمایل با توجه با ضرورت آن کاهش یابد. با این حال، تردیدهای متقابل درباره نگاه طرف مقابل به نقش منطقه‌ای طرف دیگر و  نیز تغییر چشم‌انداز منطقه‌ای، فشار بر آنکارا و تهران را افزایش می‌دهد تا سرعت اختلافات خود را در حد معقولی نگه دارند.

دلیل استفاده شرکت ها از پنل پیامکی

دلیل استفاده شرکت ها از پنل پیامک

1401-03-23 23:49:49 375  0  0

بازار رقابت بسیار تنگاتنگ شده است به طوری که در هر خانواده ای هر فردی کسب و کاری را برای خود راه اندازی کرده است و برای اینکه به فروش و جذب مشتری بیشتر برسد ، دارد تلاش خود را میکند . اگر دیدمان را کمی وسیع تر کنیم می‌بینیم که دیگر جذب مشتری وفادار برای افراد و کسبه فراتر رفته و حال شرکتها و کارخانجات را نیز درگیر کرده و انها هم به دنبال مشتری های وفادار می گردد چراکه دیگر مانند قبل نیست که شرکت ها  کارکنان خود را به جاهای مختلف بفرستند تا برای کارخانه یا شرکت بازاریابی کنند .

در واقع می توان گفت بازاریابی نیز چهره ای مدرن به خود گرفته است . یکی از این روش های بازاریابی مدرن ، همان بازاریابی پیامکی محسوب می شود .

ما در این مقاله می خواهیم به این بپردازیم که چه اتفاقی افتاده که شرکت ها و کارخانجات نیز کمبود پنل پیامکی را در بین بازاریابی های خود احساس کرده اند با نمایندگی پنل پیامکی پیام رسون همراه باشید تا این علت را با هم بررسی کنیم .


چه اتفاقی در کارخانه ها و شرکت ها افتاد ؟ :

کارخانه‌های تولیدی بزرگ و کوچک و شرکت‌های بازرگانی نیاز به برنامه‌ای مدون و یکپارچه برای ارتباط با مشتریان به منظور گسترش کسب‌وکار، افزایش درآمد و پیشرفت در فعالیت‌های خود را دارند. برخی از این برنامه‌ها مربوط به فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی، ارتباط با مشتریان و CRM، افزایش فروش و حفظ مشتریان قدیمی دارند. به همین دلیل کاربرد پنل پیامک به دسته‌بندی‌های مشخص و قابل تمایزی تقسیم می‌شود که باید هر واحد به‌طور مشخص از آن در راستای اهداف سازمان، شرکت یا کارخانه استفاده کند.

از طرفی مجموعه‌های بزرگ برای ایجاد هماهنگی بین کارکنان و نیرو‌های بخش‌های مختلف نیاز به برگزاری جلسات متعددی در طول هفته دارند. علاوه بر آن برای ارتباط با پرسنل خود و اعلام اخبار مهم باید از سریع‌ترین روش‌ها اقدام کنند. در چنین شرایطی استفاده از پنل پیامکی  به‌عنوان اولین گزینه برای ارتباطی سریع، بهینه و کم هزینه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته کاربرد پنل اس ام اس در کارخانه‌ها و شرکت‌ها فقط مربوط به موارد جدی و کاری نمی‌شود. واحد‌های نیروی انسانی یا روابط عمومی ارسال تبریک، برگزاری جشن‌ها یا رویداد‌های داخلی و همچنین  تسلیت مناسبت‌های مختلف را از طریق پنل پیامکی انجام می‌دهند.

 

اثر گذار ترین کاربرد پنل پیامکی برای کارخانجات و شرکت ها : 

بازاریابی و تبلیغات یکی از مهم‌ترین شیوه‌های جذب و حفظ مشتری است. اما متاسفانه شرکت‌ها و مجموعه‌ها باید برای انجام کمپین‌های تبلیغاتی هزینه‌های هنگفتی را بپردازند. برخی از شرکت‌های نوپا و جدید هم به دلیل همین هزینه‌های بالای تبلیغات، ناچار به انصراف از برگزاری کمپین‌های آنلاین و آفلاین بازاریابی می‌شوند. اما دقیقا پنل پیامکی این مشکل را حل کرده است به طوری که اکثر مجموعه‌ها به پنل پیامکی برای تبلیغات و بازاریابی شان روی اورده اند چراکه پنل اس ام اس این امکان را در اختیار واحد‌های صنفی و تولیدی و شرکت‌ها قرار می‌دهد که کسب‌وکار خود را با هزینه‌ای کم، اما اثرگذار و زودبازده تبلیغ و معرفی کنند.

 


 

پیام رسون : 

قبل از اینکه پنل اس ام اس برای کسب و کارتان تهیه کنید باید یک موضوع را در نظر بگیرید  که در راس جذب مشتری شما خواست و نیاز مردم قرار دارد و باید به این خواسته توجه بیشتری داشته باشید  اینکار از مزایای زیادی برخوردار است که می توانید مردم را به سمت شما بیشتر جذب کند.

برای بازاریابی با  تلفن همراه شما باید همیشه مشتری  و مردم را سررشته افکار خود قرار دهید تا به  قله های پیشرفت و موفقیت برسید.

کارشما باید موثرو مختصر و هدفمند باشد. اینها سه اقدام عملی در تبلیغات پیامکی هستند. سامانه اس ام اس شیراز اینکار را برای شما انجام میدهد تا فراگیر شوید.

 

جهت خرید پنل پیام کوتاه شیراز از نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز اینجا را کلیک کنید .

تاثیر تورم بر روی ارسال پیامک

تاثیر تورم بر روی ارسال پیامک پیام رسون

1401-03-10 23:53:01 745  0  0

 اینکه این روزها تورم در کشور بیداد می‌کند بر هیچ کس پنهان نیست و معضلی شده که پیر و جوان ، مجرد و متاهل ، زن و مرد را درگیر خود کرده و هر خانواده ای که تمام تلاش خود را می‌کند که بتواند از پس این تورم ها بر بیاید .

حال در این بین افرادی که با وجدان باشند و بخواهند به هم وطنان خود کمک کند سعی می کند که با حداقل سود به مشتریان خود ، ارائه خدمت داشته باشند تا بتوانند در این روزهای سخت و طاقت فرسا کمکی به هم نوع خود کرده باشند .

 


 

از آن جایی که سامانه پیام کوتاه شیراز همیشه به عنوان ارزانترین پنل پیام کوتاه ایران شناخته شده است باز هم قصد دارد که با وجود تورم های پیش آمده و برای جلوگیری از چندگانگی در تعرفه پیامک و برای افزایش رضایت مشتریان خود این بار نیز پنل پیامک خود را با ضریب 1/2 دهم درصد ارائه دهد و مثل همیشه شمایی که می خواهید برای کسب و کارتان از پنل پیام کوتاه بهره ببرید و تبلیغات پیامکی داشته باشید می توانید خرید پنل پیامک ارزان را از نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون داشته باشید .

اما باید به یک نکته توجه داشته باشید و آن هم این است که این تعرفه برای ارسال های بالک و بیش از هزار مورد می باشد و بدیهی است در صورتی که ارسال پیامک شما کمتر از این تعداد باشد ارسال پیام کوتاه شما با خطا مواجه خواهد شد .

 


 

جهت خرید پنل پیامک ارزان به سامانه پیام کوتاه پیام رسون مراجعه کنید.

بسته کنترل تورم طراحی خواهد شد

وزیر‭ ‬امور‭ ‬اقتصادی‭ ‬و‭ ‬دارایی‭ ‬از‭ ‬دستور‭ ‬رئیس‭ ‬جمهور‭ ‬برای‭ ‬طراحی‭ ‬بسته‭ ‬کنترل‭ ‬تورم‭ ‬برای‭ ‬9‭ ‬ماه‭ ‬پایانی‭ ‬سال‭ ‬1401‭ ‬خبر‭ ‬داد‭. ‬به‭ ‬گزارش‭ ‬ایسنا،‭ ‬احسان‭ ‬خاندوزی‭ ‬وزیر‭ ‬امور‭ ‬اقتصادی‭ ‬و‭ ‬دارایی‭ ‬در‭ ‬حاشیه‭ ‬جلسه‭ ‬امروز‭ ‬چهارشنبه‭ ‬هیئت‭ ‬وزیران،‭ ‬در‭ ‬جمع‭ ‬خبرنگاران‭ ‬در‭ ‬پاسخ‭ ‬به‭ ‬پرسشی‭ ‬درباره‭ ‬زمان‭ ‬اجرای‭ ‬طرح‭ ‬کالابرگ‭ ‬الکترونیکی‭ ‬در‭ ‬کشور‭ ‬گفت‭:‬

از‭ ‬ابتدا‭ ‬تصمیم‭ ‬ستاد‭ ‬اقتصادی‭ ‬دولت‭ ‬این‭ ‬بوده‭ ‬که‭ ‬تا‭ ‬زمانی‭ ‬که‭ ‬اجرای‭ ‬آزمایشی‭ ‬کالابرگ‭ ‬قطعی‭ ‬و‭ ‬نتایج‭ ‬آن‭ ‬محرز‭ ‬نشده‭ ‬ما‭ ‬تعمیم‭ ‬آن‭ ‬برای‭ ‬کل‭ ‬کشور‭ ‬و‭ ‬اجرای‭ ‬رسمی‭ ‬آن‭ ‬را‭ ‬کلید‭ ‬نزنیم‭. ‬وی‭ ‬افزود‭: ‬الان‭ ‬در‭ ‬برخی‭ ‬استان‌ها‭ ‬سرعت‭ ‬پیشرفت‭ ‬کار‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬ایراداتی‭ ‬وجود‭ ‬داشته‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬برخی‭ ‬استان‌ها‭ ‬که‭ ‬ناچار‭ ‬شدیم‭ ‬به‭ ‬لحاظ‭ ‬فنی‭ ‬برخی‭ ‬از‭ ‬نقاط‭ ‬طرح‭ ‬را‭ ‬اصلاح‭ ‬کنیم‭. ‬هر‭ ‬زمان‭ ‬که‭ ‬اجرای‭ ‬آزمایشی‭ ‬طرح‭ ‬به‭ ‬خاتمه‭ ‬رسید‭ ‬ما‭ ‬می‌توانیم‭ ‬طرحی‭ ‬با‭ ‬کمترین‭ ‬ایراد‭ ‬و‭ ‬اشکال‭ ‬را‭ ‬برای‭ ‬کشور‭ ‬اجرا‭ ‬کنیم‭. ‬وی‭ ‬همچنین‭ ‬درباره‭ ‬تعیین‭ ‬تکلیف‭ ‬وضعیت‭ ‬جاماندگان‭ ‬از‭ ‬دریافت‭ ‬یارانه‭ ‬اظهار‭ ‬کرد‭: ‬با‭ ‬دستور‭ ‬رئیس‭ ‬جمهور‭ ‬تمام‭ ‬کسانی‭ ‬که‭ ‬مشمول‭ ‬دریافت‭ ‬یارانه‭ ‬نشده‭ ‬بودند‭ ‬اما‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬مستحق‭ ‬دریافت‭ ‬یارانه‭ ‬می‌دانستند‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬سایت‭ ‬اعلام‭ ‬شده‭ ‬مراجعه‭ ‬کردند،‭ ‬یارانه‭ ‬بصورت‭ ‬علی‌الحساب‭ ‬به‭ ‬حساب‭ ‬آنها‭ ‬واریز‭ ‬شده‭ ‬است؛‭ ‬اگر‭ ‬گروهی‭ ‬هستند‭ ‬که‭ ‬مرحله‭ ‬مراجعه‭ ‬به‭ ‬سایت‭ ‬را‭ ‬طی‭ ‬کردند‭ ‬اما‭ ‬هنوز‭ ‬واریزی‭ ‬به‭ ‬حساب‭ ‬آنها‭ ‬واریز‭ ‬نشده‭ ‬حتماً‭ ‬مراجعه‭ ‬کنند‭ ‬چراکه‭ ‬این‭ ‬اتفاق‭ ‬باید‭ ‬تا‭ ‬آخر‭ ‬اردیبهشت‭ ‬می‌افتاد‭. ‬وزیر‭ ‬امور‭ ‬اقتصادی‭ ‬و‭ ‬دارایی‭ ‬ادامه‭ ‬داد‭: ‬به‭ ‬جهت‭ ‬اینکه‭ ‬ما‭ ‬دچار‭ ‬درهم‭ ‬آمیختگی‭ ‬حساب‌های‭ ‬اقتصادی‭ ‬هستیم‭ ‬و‭ ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬کسانی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬حوزه‌های‭ ‬شغلی‭ ‬فعال‭ ‬هستند‭ ‬از‭ ‬حساب‌های‭ ‬شغلی‭ ‬خود‭ ‬برای‭ ‬کار‭ ‬استفاده‭ ‬می‌کنند‭ ‬و‭ ‬همچنین‭ ‬درباره‭ ‬صندوق‌های‭ ‬خانگی‭ ‬و‭ ‬واریزی‌های‭ ‬مربوط‭ ‬به‭ ‬شارژ‭ ‬ساختمان،‭ ‬ممکن‭ ‬است‭ ‬اینگونه‭ ‬نشان‭ ‬داده‭ ‬شود‭ ‬که‭ ‬حساب‌های‭ ‬بانکی‭ ‬بیش‭ ‬از‭ ‬اندازه‭ ‬تعیین‭ ‬شده‭ ‬برای‭ ‬دریافت‭ ‬یارانه‭ ‬کارکرد‭ ‬داشته‌اند‭ ‬در‭ ‬حالی‭ ‬که‭ ‬این‭ ‬به‭ ‬معنای‭ ‬درآمد‭ ‬بیشتر‭ ‬نیست‭ ‬بنابراین‭ ‬اعتراض‭ ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬مردم‭ ‬ناشی‭ ‬از‭ ‬همین‭ ‬موضوع‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬استفاده‭ ‬درستی‭ ‬از‭ ‬حساب‌های‭ ‬بانکی‭ ‬انجام‭ ‬نمی‌شود‭. ‬وزارت‭ ‬تعاون،‭ ‬کار‭ ‬و‭ ‬رفاه‭ ‬اجتماعی‭ ‬یک‭ ‬ماه‭ ‬فرصت‭ ‬دارد‭ ‬تا‭ ‬بررسی‌های‭ ‬لازم‭ ‬را‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬خصوص‭ ‬انجام‭ ‬دهد‭. ‬خاندوزی‭ ‬در‭ ‬ادامه‭ ‬در‭ ‬پاسخ‭ ‬به‭ ‬پرسشی‭ ‬درباره‭ ‬استمرار‭ ‬فعالیت‭ ‬رئیس‭ ‬بانک‭ ‬مسکن‭ ‬با‭ ‬وجود‭ ‬گذشت‭ ‬یک‭ ‬ماه‭ ‬از‭ ‬موعد‭ ‬بازنشستگی‭ ‬او،‭ ‬گفت‭: ‬موضوع‭ ‬را‭ ‬حتما‭ ‬بررسی‭ ‬می‌کنم‭ ‬و‭ ‬ظرف‭ ‬یک‭ ‬هفته‭ ‬آتی‭ ‬نتیجه‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬شما‭ ‬اعلام‭ ‬میکنم‭. ‬وی‭ ‬همچنین‭ ‬درباره‭ ‬طرح‭ ‬وزارت‭ ‬اقتصاد‭ ‬برای‭ ‬متوقف‭ ‬کردن‭ ‬گرانی‌ها،‭ ‬گفت‭: ‬با‭ ‬توجه‭ ‬به‭ ‬ابعاد‭ ‬فشار‭ ‬هزینه‌ای‭ ‬که‭ ‬بر‭ ‬اقتصاد‭ ‬ایران‭ ‬طی‭ ‬دو‭ ‬ماه‭ ‬نخست‭ ‬سال‭ ‬افزوده‭ ‬شد،‭ ‬هم‭ ‬برخی‭ ‬از‭ ‬مصوبات‭ ‬که‭ ‬هزینه‭ ‬تولید‭ ‬را‭ ‬افزایش‭ ‬داد‭ ‬و‭ ‬هم‭ ‬افزایش‭ ‬قیمت‌های‭ ‬بین‌المللی‭ ‬که‭ ‬موجب‭ ‬شد‭ ‬بسیاری‭ ‬از‭ ‬کالاهای‭ ‬مورد‭ ‬نیاز‭ ‬مردم‭ ‬از‭ ‬خارج‭ ‬خریداری‭ ‬شود‭ ‬و‭ ‬مواد‭ ‬اولیه‭ ‬تولید‭ ‬گران‭ ‬شود‭ ‬و‭ ‬افزایش‭ ‬قیمت‭ ‬داشته‭ ‬باشیم‭. ‬رئیس‭ ‬جمهور‭ ‬به‭ ‬عنوان‭ ‬یک‭ ‬اولویت‭ ‬مطرح‭ ‬کردند‭ ‬که‭ ‬حتماً‭ ‬برای‭ ‬9‭ ‬ماه‭ ‬باقی‭ ‬مانده‭ ‬سال‭ ‬یک‭ ‬بسته‭ ‬کنترل‭ ‬تورم‭ ‬ویژه‭ ‬داشته‭ ‬باشیم‭. ‬وزیر‭ ‬امور‭ ‬اقتصادی‭ ‬و‭ ‬دارایی‭ ‬خاطرنشان‭ ‬کرد‭: ‬بانک‭ ‬مرکزی‭ ‬و‭ ‬وزارت‌خانه‌های‭ ‬صنعت‭ ‬و‭ ‬اقتصاد‭ ‬مکلف‭ ‬شدند‭ ‬که‭ ‬کمک‭ ‬کنند‭ ‬که‭ ‬این‭ ‬بسته‭ ‬ضد‭ ‬تورمی‭ ‬9‭ ‬ماهه‭ ‬باقی‭ ‬مانده‭ ‬1401‭ ‬تهیه‭ ‬شود‭. ‬امروز‭ ‬این‭ ‬بسته‭ ‬آماده‭ ‬و‭ ‬یک‭ ‬بار‭ ‬به‭ ‬رئیس‌جمهور‭ ‬ارائه‭ ‬شد‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬حال‭ ‬اصلاح‭ ‬نهایی‭ ‬و‭ ‬اعمال‭ ‬نظر‭ ‬اعضای‭ ‬ستاد‭ ‬اقتصادی‭ ‬دولت‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬به‭ ‬محض‭ ‬اعمال‭ ‬اصلاحات‭ ‬نهایی‭ ‬حتما‭ ‬به‭ ‬صورت‭ ‬رسمی‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬رونمایی‭ ‬می‌شود‭. ‬خاندوزی‭ ‬همچنین‭ ‬در‭ ‬واکنش‭ ‬به‭ ‬پرسشی‭ ‬درباره‭ ‬فروش‭ ‬آرد‭ ‬توسط‭ ‬برخی‭ ‬نانوایی‌های‭ ‬دولتی‭ ‬به‭ ‬نانوایی‌های‭ ‬صنعتی،‭ ‬گفت‭: ‬کنترل‭ ‬وضعیت‭ ‬عرضه‭ ‬آرد‭ ‬و‭ ‬نان‭ ‬در‭ ‬کشور‭ ‬بر‭ ‬عهده‭ ‬وزارت‌خانه‌های‭ ‬جهاد‭ ‬کشاورزی‭ ‬و‭ ‬کشور‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬این‭ ‬کار‭ ‬به‭ ‬صورت‭ ‬روزانه‭ ‬در‭ ‬حال‭ ‬انجام‭ ‬است‭. ‬متاسفانه‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬زمینه‭ ‬با‭ ‬یکسری‭ ‬تخلفات‭ ‬حداقلی‭ ‬مواجهیم‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬حال‭ ‬تعمیم‭ ‬یافتن‭ ‬به‭ ‬جمع‭ ‬کثیری‭ ‬از‭ ‬فعالان‭ ‬آرد‭ ‬و‭ ‬نان‭ ‬است‭. ‬من‭ ‬همین‌جا‭ ‬از‭ ‬اکثریت‭ ‬نزدیک‭ ‬به‭ ‬اجماع‭ ‬تمام‭ ‬نانوایی‌های‭ ‬عزیزی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬حال‭ ‬کار‭ ‬صادقانه‭ ‬هستند‭ ‬اعاده‭ ‬حیثیت‭ ‬می‌کنم‭. ‬گاهی‭ ‬در‭ ‬رسانه‌ها‭ ‬طوری‭ ‬دامن‭ ‬زده‭ ‬می‌شود‭ ‬که‭ ‬گویا‭ ‬همه‭ ‬نانوایی‌ها‭ ‬در‭ ‬حال‭ ‬تخلف‭ ‬و‭ ‬سوء‭ ‬استفاده‭ ‬از‭ ‬آرد‭ ‬دولتی‭ ‬برای‭ ‬مصارف‭ ‬دیگرند‭. ‬وی‭ ‬ادامه‭ ‬داد‭: ‬تمام‭ ‬اطلاعات‭ ‬دستگاه‌های‭ ‬کارت‌خوان‭ ‬نانوایی‌های‭ ‬کشور‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬بانک‭ ‬مرکزی‭ ‬درخواست‭ ‬کردیم‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬برخی‭ ‬از‭ ‬استان‌ها‭ ‬بررسی‭ ‬موردی‭ ‬انجام‭ ‬شد‭. ‬در‭ ‬برخی‭ ‬استان‌ها‭ ‬کمتر‭ ‬از‭ ‬یک‭ ‬درصد‭ ‬از‭ ‬تراکنش‌های‭ ‬نانوایی‌ها‭ ‬دچار‭ ‬مشکل‭ ‬است‭ ‬اما‭ ‬آن‭ ‬افراد‭ ‬محدود،‭ ‬مبلغ‭ ‬بالایی‭ ‬را‭ ‬در‭ ‬جابجایی‭ ‬آرد‭ ‬انجام‭ ‬می‌دهند‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬زمینه‭ ‬ستادی‭ ‬مشغول‭ ‬رصد‭ ‬موضوع‭ ‬به‭ ‬شکل‭ ‬هوشمند‭ ‬است‭. ‬مقابله‭ ‬با‭ ‬متخلفان‭ ‬از‭ ‬طریق‭ ‬بررسی‭ ‬شماره‭ ‬کارت‭ ‬یا‭ ‬شماره‭ ‬ملی‌‭ ‬سوء‭ ‬استفاده‌کنندگان‭ ‬و‭ ‬همچنین‭ ‬بررسی‭ ‬حساب‌های‭ ‬نانوایی‌هایی‭ ‬که‭ ‬نان‭ ‬کمتری‭ ‬نسبت‭ ‬به‭ ‬آردی‭ ‬که‭ ‬دریافت‭ ‬کرده‌اند،‭ ‬عرضه‭ ‬کرده‌اند‭ ‬بطور‭ ‬رسمی‭ ‬از‭ ‬سوی‭ ‬وزارت‭ ‬کشور‭ ‬و‭ ‬نهادهای‭ ‬رسمی‭ ‬در‭ ‬حال‭ ‬انجام‭ ‬است‭.‬

فروش نان کیلویی

 در 2ماه گذشته با افزایش قیمت آرد صنف و صنعت و انتشار خبر تغییر شیوه فروش، نان بار دیگر به خوراک مورد توجه رسانه‌ها تبدیل شد. نانوایی‌های سنتی تا پیش از این آرد را با 2نرخ 800تومان و 1.200تومان(گندم 665تومانی و 900تومانی) دریافت می‌کردند، قیمت آرد صنایع هم کیلویی 2.700تومان بود، اما با دو برابر شدن قیمت خرید تضمینی گندم، نرخ آرد برای اصناف و صنایع به کیلویی 16هزار تومان رسید. در شرایطی که این دغدغه وجود داشت که تغییر اخیر به جهش قیمت نان منجر شود اما این نگرانی به‌سرعت برطرف شد و دولت اعلام کرد برای نانوایی‌های سنتی آرد را با همان نرخ سابق تامین خواهد کرد تا قیمت نان تغییری نداشته باشد، اما این تنها یک روی سکه بود. در سوی دیگر ماجرا نانوایانی قرار داشتند که با توجه به رشد هزینه‌های تولید، پخت نان با قیمت‌های موجود را امکان‌پذیر نمی‌دانستند و خواستار اصلاح قیمت نان بودند. مسئولان اصناف مرتبط با نان بارها اعلام کرده بودند نانوایی‌ها در زیان هستند و ادامه کار با قیمت‌های موجود به‌رغم رشد هزینه‌ها برای واحدهای صنفی مشکل‌ساز است. این مشکلات همانطور که پیش‌بینی می‌شد امسال با رشد هزینه‌های دستمزد، مواداولیه و کالاهای اساسی، در برخی واحدهای صنفی خود را به شکل کم‌فروشی نشان داد و شکایت‌های متعددی از کم شدن وزن چانه و کوچک شدن ابعاد نان‌های تولیدی منتشر شد، چنان‌که براساس آمارهای سازمان تعزیرات حکومتی در 3ماه گذشته 1500پرونده کم‌فروشی نان به این سازمان ارجاع شده است.

فروش نان کیلویی می‌شود؟
با افزایش موارد شکایت از کم‌فروشی واحدهای صنفی، طی هفته‌های گذشته طرح فروش کیلویی نان به جای فروش دانه‌ای مورد توجه قرار گرفت. همزمان دیروز رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان نان ایران از مهیا بودن همه زیرساخت‌ها برای فروش کیلویی نان و احتمال اجرای این طرح خبر داد. محسن لزومیان با تأکید بر اینکه این طرح برای جلوگیری از تخلف کم‌فروشی در برخی از نانوایی‌ها پیشنهاد شده، فروش کیلویی نان را موجب ایجاد فضای رقابتی بین نانوایی‌ها و پیشگیری از کم‌فروشی دانست. گفته می‌شود هم‌اکنون در برخی استان‌ها برنامه فروش نان به‌صورت کیلویی اجرا می‌شود اما اجرای آن در تهران هنوز آغاز نشده است. در فروش نان به‌صورت کیلویی تمام نانوایی‌ها به ترازوی هوشمند و دستگاه کارتخوان متصل می‌شوند و بعد از هر بار خرید نان، ‌وزن و قیمت نان یارانه‌ای روی دستگاه کارتخوان مشخص می‌شود و خریدار می‌تواند از یارانه‌ای که دولت پرداخته برای خرید نان استفاده کند. در قالب این طرح، نانوایی‌ها به یک سامانه هوشمند سراسری متصل می‌شوند و معیار فروش نان از عددی به وزنی یا همان کیلویی تغییر می‌کند. در این حالت تمام حجم و مبلغ خرید و فروش نان با قیمت آزاد و یارانه‌ای قابل رصد است و به این ترتیب جلوگیری از تخلف کم‌فروشی به راحتی امکان‌پذیر است.

فروش کیلویی کیفیت نان سنگک را کم می‌کند
نایب‌رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران، به‌رغم اینکه طرح را برای جلوگیری از تخلفات مؤثر می‌داند، معتقد است: درباره نان سنگک به‌دلیل شرایط خاصی که پخت و عرضه این نان دارد، فروش کیلویی از کیفیت نان کم‌ خواهد کرد. محمد سلیمانی در گفت‌و‌گو با همشهری در توضیح این امر گفت: نان سنگک از قدیم نان دستوری بوده و نانوا براساس نیاز و دستور مشتری نان را برشته، خمیر، کنجدی، یک‌رو یا دورو تهیه می‌کند و اگر فروش به‌صورت کیلویی باشد این برنامه قابل اجرا نیست و از سوی دیگر نانوا می‌تواند نان را خمیرتر از تنور خارج کند تا وزن آن بیشتر شود. به‌گفته سلیمانی، این طرح همچنین هزینه‌های نانوایی را افزایش می‌دهد: اگر قرار باشد این طرح اجرا شود باید یک‌ نیروی کار به نیروهای نانوایی اضافه شود تا کار ترازوداری را انجام دهد؛ این کارگر اضافه، هزینه‌های نانوایی را بالاتر می‌برد که با توجه به ثابت ماندن نرخ‌نامه تامین آن برای نانوا دشوار است. با این حال این مقام صنفی مزیت‌های این طرح را هم رد نمی‌کند و می‌افزاید: ما با این طرح موافقیم و در صورت اجرا به آن کمک هم می‌کنیم، اما این طرح برای نان سنگک به‌طور خاص طرح خوبی نیست.


وزن چانه‌ها مشخص است
صرف‌نظر از تفاوت سلیقه مردم در سفارش نان سنگک که می‌تواند قیمت نان را با توجه به نرخ افزودنی‌ها افزایش دهد، وزن چانه برای هر عدد نان سنگک 650گرم، بربری 600گرم‌ و لواش و تافتون 160گرم تعیین شده و اگر این اوزان رعایت شود، دست‌کم در اندازه نان‌های پخت شده در نانوایی‌ها کمتر تخلفی رخ می‌دهد. نایب‌رئیس اتحادیه نان سنگک تهران با اشاره به اینکه تعیین وزن چانه سنگک دشوار است، گفت: نانوایی‌های دیگر چانه را می‌گیرند، وزن می‌کنند و بعد آن را پهن می‌کنند اما برای نان سنگک این امکان وجود ندارد چراکه اگر چانه روی ترازو قرار بگیرد نمی‌توان دوباره آن را جمع کرد و چانه به ترازو قلاب می‌شود.
برای حل این مشکل ضریب چسبندگی دست شاطر معمولا 2درصد است که این در نرخ‌نامه لحاظ شده که نوسان وزن چانه را تعیین می‌کند و از این بیشتر نباید تغییری در وزن مصوب چانه‌ها اتفاق بیفتد.