سامانه پیام کوتاه ،سامانه پیام کوتاه رایگان ،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

سامانه پیام کوتاه ،سامانه پیام کوتاه رایگان ،نمایندگی سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون

تصمیمات ناشیانه در مورد ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال بر پایه فناوری اطلاعات و بدون وابستگی به بانک‌ها و دولت‌ها در دنیای واقعی عرضه می‌شوند. این ارزهای به عنوان چهارمین انقلاب صنعتی نام شناخته می‌شوند. پس از مطالعه تاریخچه ارز دیجیتال و روند رو به رشد و استفاده همگانی از آن می‌توان آن‌ها را یک فناوری مهم دانست. می‌توان گفت ارز دیجیتال شاید بزرگترین پروژه محاسباتی توزیع شده در جهان است اما برخی مسئولان داخلی، بدون بررسی و کارشناسی کافی، در پی ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای فعالیت فعالان این حوزه مهم از اقتصاد نوین جهانی هستند؛ بازاری که بخش چشم‌گیری از نیروی تحصیل‌کرده بازار و اقتصاد کشور را جذب خود کرده است.

طبق بررسی‎های به عمل آمده، بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران ایرانی در این بازار در حال گردش است. همچنین، دست‌کم یک و نیم میلیون نفر در این بازار در ایران فعالیت می‌کنند.همچنین، محاسبات نشان می دهد که ایران رتبه ششم در استخراج بیت‌کوین را میان کشورهای دنیا دارد. در عین حال ارزهای دیجیتال مسیر بسیار خوبی برای خنثی کردن تحریم‌ها علیه ایران محسوب می شوند. کاربران، صاحبان کسب و کارهای ایرانی و صادرکنندگان می‌توانند با حذف واسطه‌های مورد نیاز برای جابه‌جایی پول در صرافی‌های بین‌المللی و با صرف کم‌ترین زمان نیازهای کشور را از طریق ارزهای دیجیتال تامین کنند. با این وجود، تصمیم‌گیری‌های کارشناسی نشده باعث شکست فعالیت این بازار بین‌المللی شده که می تواند ضربه‌ای سنگینی بر بدنه اقتصاد ایران وارد ‌کند. تصمیماتی که منجر به ممنوعیت فعالیت این بازار می‌شود.

فعالان و متخصصان این حوزه تاکید دارند، قانون‌گذار باید با وضع قوانین به‌روز و شفاف فعالیت در این حوزه را زیر چتر خود ببرد. وجود دلایل متعدد در شرایط امروز اقتصاد ایران و جهان بر ضرورت پذیرش رمزارزها و ایجاد بسترهای مناسب در بازار داخلی رمزارزها تاکید می کند.

 ایجاد سبد متنوع دارایی‌ها و پذیرش رمزارزها موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاران ایرانی می شود؛ زیرا ممنوع کردن رمزارزها به معنای خروج سرمایه‌ها بوده و مشکلاتی را در فعالیت با صرافی‌های خارجی ایجاد کند. در شرایطی که تصمیم‌گیرنده‌های اقتصاد کشورمان باید بر ضرورت پذیرش رمزارزها، ایجاد بسترهای مناسب در بازار رمزارزها تاکید کنند، تصمیم به تعطیلی این بازار گرفته‌اند. کاش به جای ممنوع کردن این بازار به اصلاح روش‌ها و قوانین پرداخته شود.

لازم به ذکر است، همان‌طور که سکه، طلا و نقره، اسکناس و ارزهای معتبر جهانی به تدریج جایگزین پول‌های قدیمی شدند، پول‌های دیجیتال نیز جایگزین پول‌های فعلی خواهند شد و به تدریج قیمت و ارزش بیشتری می‌گیرند و عدم حضور در این بازار، عملا به معنای عقب افتادن از سود این بازارها است و نظام بانکی و صرافی کشور نیز از این بازار در حال تحول عقب خواهد افتاد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.